onsdag 1 augusti 2007

Måste blogga upp humöret lite...

Jag börjar klockan tre imorgon på jobbet. Sämre tid att börja får man leta efter, det är precis så att man inte bara kan sova, kliva upp och åka till jobbet, men inte så att man hinner göra så mycket heller. Dessutom bytte jag bort mina 7,25 timmar mot typ 4,75 timmar, vilket ger betydligt mindre pengar, men hade inte så mycket val när chefen kom och frågade om jag kunde jobba kväll istället. Måste ju flirta in mig så jag får komma tillbaka efter i sommar. Och jag får inte mer dag över jämfört med om jag hade jobbat enligt mitt ursprungliga schema, bara mer kväll, men nu gör jag ju inget vettigt ändå. Drygt. Inte blir det bättre av att J ska till M i Graninge (det kan vara lite förvirrande med bara bokstäver istället för namn, och här är ett sånt tillfälle där bokstäverna skulle kunna passa in på fler än en person, har funderat på att skriva namn istället, men får man lämna ut folk hur som helst? I det här fallet är J och M kusiner, så det inte blir så många missförstånd) och frågade om jag skulle med. Dom skulle plocka hjortron, och vi har pratat om att åka upp till Graninge ända sen i början av sommaren. Och så jobbar jag. Men men. Det är sånt som händer.

Till råga på allt så är jag kaksugen men får inte äta kakorna som vi för en gångs skull har av olika slag i kylen. Därför sitter jag och knaprar på en bit knäckebröd nu. Mums.

Men jag ska inte deppa ihop helt, måste tänka på bra grejer också! Om inte annat så måste jag skriva det för att folk inte ska tro att jag är helt deprimerad jämt, även om det kan låta så ibland (kanske mest för att jag skriver här oftast när jag är uttråkad). Fast det är ganska bra, för när jag måste tänka ut bra grejer som händer så blir jag gladare själv också, och när jag har skrivit av mig det dåliga här så behöver jag inte tänka på det mer.

Det var jättekul att träffa J idag, även om vi bara hann prata ordentligt en dryg halvtimme i bilen påväg till och från Eriksdal. Jag måste bli bättre på att se till att träffa folk! Men kan hoppas att jag blir bättre på att träffa henne när hon flyttar in till stan iaf. Och om tre veckor åker vi till fjällen! :D J, M, A och jag, och kanske nån till, det ska bli så otroligt skönt! Vet inte vilka fjäll än, men troligen nånstans i jämtland. Satt och kollade lite på en karta förut för att muntra upp mig lite.

En annan bra grej är pizza-och-bio-kväll på fredag. Åh vad längesen jag träffade alla! Hoppas många kan komma. Bra att nån drog ihop nåt. Och sen är jag ledig i helgen, och då blir det kanske barnvakt (vilket inte har varit så farligt dom senaste gångerna, och det ger ju pengar, och eftersom det inte handlar om jättestora summor och jag får dom i handen så känns det inte som om det är pengar som borde sparas), och sen förhoppningsvis middag och filmkväll med tjejorna på gatan :) Och sen vill jag ha finväder på söndag för då blir det bad med E! :)

Wiho, jag ska alltså ha en riktigt social helg! :) Bara två dagar jobb, sen så! Och efter det jobbar jag hårt en vecka, vilket ger mycket pengar. På tal om pengar så tjänar jag typ dubbelt så mycket som jag trodde jag skulle göra i juli månad, det är bra.

Sådärja, nu känner jag mig riktigt glad... :P

(För att inte glädjen ska ta över helt sådär sprudlande mycket och för att några har uttryckt en nyfikenhet över min höst på olika sätt, så kan jag säga att det handlade om att jag trodde att jag kanske skulle ha en chans på att få ett fyra månaders vikariat, men vid närmare eftertanke så var det inte alls logiskt på något sätt att jag skulle få det, så det var inte så roligt ändå. Men ju färre som kan jobba desto mer jobb finns det ju åt mig, så det kan ju hända att jag får jobba mer även om jag inte får ett eget vik med schemalagda arbetstider.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är så skönt att skriva av sig bara. Man ser verkligen stegringen i humöret när man läser :)