måndag 10 december 2007

Framtidsplaner

Jag har börjat tänka mer och mer på framtiden. Dom senaste dagarna har jag kollat rött mycket på olika folkhögskolor, och fastnat för en. Det konstiga är att jag alltid har känt mig mest sugen på att åka norrut, men den här ligger utanför Alingsås. Och jag vet inte exakt vad som gör att jag fastnar just för den, och inte nån annan. Kankske för att det inte är nån jag känner som har varit där, så det inte känns som att jag försöker göra någon repris på någon annans upplevelser. Eller för att det hela tiden står om stillhet och ro vid sjön och skogen. Eller så är det helt enkelt ett sånt där tillfälle när man ska ta tillvara på den ledning som ges i form av en känsla.

Fast jag har ju lång tid på mig innan det här blir av. I såna fall skulle det handla om hösten 2009, och dit är det typ ett och ett halvt år kvar. Ändå har jag redan räknat ut hur mycket pengar jag skulle behöva lägga mellan studiebidrag och internatkostnader (9476,25 kr på ett år, inte så farligt!), kollat upp hur nära mina släktingar som bor i Alingsåsområdet bor och kollat upp ansökningstiden. Samt sett fram emot att komma hem över jul och känna hemmajulstämning. Det känns mer som att det är nu i höst det skulle vara aktuellt, men det beror nog mest på att det är nånting jag kan planera för här och nu, medan sydamerikaresan inte ens är spikad exakt när vi ska åka. Och det är svårare att föreställa sig själv vad vi kommer göra och hur det kommer se ut och vara. Jag vet knappt hur alla jag ska åka med ser ut! :P

Något som var lite spännande i mina undersökningar var att jag hittade nån jag känner på CSNs hemsida! Undrar just hur hon hamnade där... Fast jag tror jag kanske har en aning, måste undersöka det där!

Idag kan jag dela med mig av musik igen.
Now you think of saying, there´s no use in praying.
And still she bows her head.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hjälmared verkar ju supermysig! Det var rätt coolt med en kändis på CSN:s hemsida, och alla dina snygga "länkord" i inlägget :)

Anonym sa...

Oj, spännande att du har hittat något. Men shit vilken planering!

Och självklart ska man flytta söderut. ;) Helst så långt söderut man kan komma, men Alingsås får väl duga.

Anonym sa...

ska du till sydamerika? coolt! med vilka? eller själv och träffa folk efter vägen?

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Man tackar och bockar tantmatilda :P Är riktigt impad själv av min planering, det känns som att tiden går fortare när jag ser nåt på andra sidan jobbet! Jag känner att jag inte vill slå dig pirk, du kan få vara tuffast den här gången! ;)

Japp, jag ska till sydamerika :D Men min kära fröken adlig, samt hennes respektive och svåger, spännande spännande!