torsdag 6 december 2007

Lite kvällsligt tidsfördriv

Orkar inte gå och lägga mig, då är det snart morgon igen, och då måste jag upp ur den sköna sängen och iväg till jobbet... Och idag har jag varit lite jobbless. Och jag har en lång dag imorgon. Men sen är det långhelg! :D Men längre än långhelgen orkar jag inte tänka, inte detaljerat i alla fall, då blir jag så trött av tanken. Men jag är glad att jag inte har ett säljjobb, särskilt efter att ha läst om Ms upplevelser! Då skulle jag nog må dåligt på riktigt. Det lät ungefär som att ha bara mina otrevliga kunder, och det räcker med en liten andel av dom kan jag lova!

Idag såg jag reklam om att nästa narniafilms trailer hade kommit ut, och jag tänkte hoppfullt, åh vad mysigt, jag kan gå och se den på bio! :D Men sen när jag kollade på den visade det sig att den hade premiär i juli (eller juni?) 2008, och det är typ hur lång tid som helst dit! Det känns som ett annat liv då, då ska jag ju börja min roliga del av "efter-studenten-livet"! Den delen känns fortfarande ungefär lika avlägsen som det känns att jag ska börja jobba på mitt slutgiltiga livslånga-jobb och gifta mig.

Och nu ser jag fram emot Livskraft igen. Det kan ju inte bli värre än att jag sitter nånstans och har lite tråkigt, men det är ju inte värre än jag skulle ha det hemma, och särskilt inte värre än jag hade haft det hemma om jag inte var ledig. Så det blir nog bra. Och jag tror inte jag kommer ha tråkigt hela tiden. Verkligen inte.

Det är konstigt, jag läste just om en stressig tillvaro. Men jag kände mig ganska lockad av den, det var massa skolplugg! Även om jag vet att jag var hur stressad som helst och kände att jag aldrig hade tid över till att sitta och göra ingenting i två minuter för ett år sen, så har den tiden fått något slags guldskimmer över sig, som gör att allting som kan kopplas till skvadertiden gör mig alldeles glad och varm. Och skolstress innehöll ju ändå nån slags omväxling, och jag kunde kontrollera den och jag visste vad jag skulle göra och det kändes meningsfullt vad jag gjorde. Och man blev klar allteftersom och kunde kryssa för. Och jag fick massa bekräftelse, även om ett mvg inte kändes som det egentligen borde och är tänkt, och inte så glädjesprudlande som det gjorde i början av ettan. Men jag fick ju ändå in i min lillla hjärna att jag kunde nåt.

Nej nu ska jag sova.

Inga kommentarer: