torsdag 20 december 2007

Juletider

Något som känns väldigt lyxigt är att inte ha golvet täckt av ett stort, fasttejpat papper. Och att ha kyl, frys, arbetsbänk för tex mackbredning och vatten nära varandra. Och att ha ordentligt med ljus vid dessa platser. Och att ha ett kylskåp som inte står snett, vilket innebär att man kan ha kylskåpsdörren öppen och leta rätt på vad man ska ha, utan att den stängs av sig själv. Och att ha riktigt rymligt i vardagsrummet, det är till och med så att det finns lite gåyta och man kan klämma in en julgran där. Vårt kök är typ klart nu, åh vad det känns skönt!!!

Igår var det glöggmys och julklappsbyte, åh vad härligt det var! :D Och det var så roligt att handla julklappar i tisdags, det var inte bara vanlig "prickaavsåbilligtsommöjligtfrånlistan-shopping". Jag hade massa idéer, och eftersom jag inte längre är en fattig student så hade jag råd att förverkliga mycket av dom också. Argumentet "det är faktiskt inte priset som räknas" fick jag använda iår också, men åt motsatta hållet jämfört med tidigare år. Min tänkta julklappsbudget per klapp förändrades rätt mycket under min shoppingrunda. Jag har kommit på att ett presentköp ger samma adrenalinkick som ett impulsköp, men man slipper fundera på om det var värt det eller inte, och man kan tänka att "det var ju en god gärning" om det smyger sig på tankar i stil med "men det där var väl onödigt!". Perfekt. Jag tror jag ska köpa mer presenter, man behöver ju inte alltid vänta till jul!

Jag har kommit på att jag längtar lite tills julafton är över. Jag gruvar mig över att jobba på jul, men det är inte själva jobbet jag gruvar mig över, utan att missa det som händer hemma. Så det ska bli skönt när jag slipper gruva mig för det längre, och bara i lugn och ro kan se tillbaka på mitt ob, och njuta av julstämning på juldagen istället. Och sen är det Livskraft, äntligen! :D Det är nästan så att jag känner att jag måste upp och studsa av glädje bara jag tänker på det. Och jag har faktiskt inte övernaturliga förväntningar på det tror jag. Jag tänker mig en storherman som bara håller på och håller på i fem dygn, plus en massa Gud, och utan jobb. Underbart! :D Åh vad jag ska ta igen att herman hela hösten har bestått av mestadels lekar och en och annan film, och bara suga åt mig allt som en tvättsvamp! Jag kanske till och med kan komma ifrån att varje gång jag råkar tänka "vill du...", fortsätta tänka "...att jag ska skicka numret som sms så ingår det?". Det är lite frustrerande. Snart snart snart... :)

Igår hjälpte jag två tanter när jag var på stan. En av dom var jättesöt. Jag vill och bli en söt tant när jag blir gammal. Det ser jag lite fram emot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt, jag kan inte låta bli.

"Jag tänker mig en storherman som bara håller på och håller på i fem dygn"

Det är tur att de flesta (tror jag) som läser din blogg är insatta i dina begrepp...

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Hahaha, ja, tänk vad folk skulle tro om mig annars! :P Jag som egentligen är så snäll och beskedlig... :)