tisdag 11 december 2007

Woho!

Igår kunde jag inte alls sova. Och det var inte bara det att jag var väldigt utsövd, jag var så glad! :) Jag kunde inte låta bli att tänka på sommaren, hösten, hösten efter osv. Jag testade att räkna ut hur mycket jag egentligen tjänade i månaden ungefär, och hur mycket jag kunda lägga undan. Efter en stunds huvudräkning kom jag fram till att jag kommer vara stenrik (och då menar jag verkligen steeeen, även om jag måste reservera mig för en viss felräkning pga den sena timmen) till sommaren! Vilket innebär att även om vi åker till sydamerika efter sommarlovet, så kan jag sluta jobba i mitten av sommaren, så får jag sommarlov, hinner spendera tid i stugan med syster, kanske på scoutläger, kanske på familjesemester osv. Dessutom, när jag räknade efter vilka helger jag är ledig, så kom jag fram till att jag är ledig midsommarhelgen utan att blocka mig! Så om det bara blir ett kort midsommarläger i år så kan jag vara med på hela genom att bara blocka mig en dag! Jag vet inte om det blir nåt special eftersom det är storhelg, men i såna fall kan jag jobba på påsk eller nåt sånt istället.

En annan bra grej jag kom på, var att om jag är stenrik innan jag åker till sydamerika, så kommer inte jag vara pank när jag kommer hem. Jag har jättesvårt för att försöka räkna ut hur mycket allt kommer gå på, men enligt en beräkning så skulle jag nästan ha råd att åka utomlands (kanske till asien?) en gång till det året, utan särskilt mycket jobb mellan. Och om jag bara skulle vara hemma resten av året så skulle enda anledningen för mig att jobba vara att sippa tristess, det skulle inte vara några ekonomiska problem, särskilt inte eftersom min kära far har sagt att jag kan få folkhögskoleåret istället för mina syskons utbytesår. Och eftersom jag då väljer ett år som blir några tiotusenlappar billigare än mina syskon så ligger jag i ett bra förhandlingsläge vad gäller till exempel hemresa till jul, och om det eventuellt blir en studieresa under året.

Allt det här låg jag och tänkte på igår kväll, och jag funderade även på vilken mat vi skulle äta på vår långresa och andra mysiga detaljer, vilket gjorde att jag inte alls var på sovhumör, utan mer på upp-och-studsa-humör. Men ikväll ska jag se till att sova, nästa natt blir alldeles för kort...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Livet leker! h�rligt att h�ra

Anonym sa...

Scoutläger? Snackar vi P-riks här då eller?

(Förresten, om du undrar vad det var för galning som tutade på bergsgatan igår så var det bara den här galningen.)

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Jo, matilda, det känns bra, men det är ofta jag måste påminna mig! :P

Och Nox, du är helt rätt ute, P-riks is the shit ;) Med myggen i norrland, oh yeah.

Hmm, jag kanske hade för mycket musik i öronen för att reagera på tutningen... Jag har iaf inget minne av den nu (även om jag kan skylla en eventuell tillfällig minnesförlust på grav sömnbrist), så om jag inte verkade reagera så skyller jag på musiken!

Anonym sa...

O, så trevligt! Vi ska nog dit med våra barn och om vi ska det ska vi nog åka med er :P fast du kanske ska åka som rover?

Haha, okej, det såg ut som att du märkte det, men det var väl bara jag som drömde ;)

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Jag vet inte vad jag ska åka som i såna fall, det skulle nog vara roligare att åka som rover, men det skulle kännas mer som om man gjorde nån en tjänst om jag åkte med barnen... Så jag får se, om det blir överhuvudtaget!

Okej, jag kanske märkte det också, jag minns det kanske bara inte... Men jag märkte inte att det var du iaf, det hade jag nog kommit ihåg, det kan vara så att jag kanske bara trodde att det var nån bilist som tutade på en annan bilist, vet inte. Det låter farligt om du drömmer när du kör bil, så jag hoppas det bara var jag som drömmer ;)