onsdag 23 juli 2008

Akta dig för vad du äter

Det är svårt att äta. Man dör av allt. Eller så blir man infertil. Eller sjuk på annat sätt, typ diabetes. Eller så drabbas man av fetma. Eller så utrotar man djuren. Eller så förstör man jorden med för mycket utsläpp.

Igår råkade jag storshoppa en fisk som tydligen är utrotningshotad. Hoppsan. Och idag fick jag verkligen förklara för mig själv att det är väldigt dumt att baka en kladdkaka till middag istället för att äta pasta och fisksås, även om fisken är utrotningshotad. Har man redan köpt den kan man ju lika gärna äta upp den. Men för någon sekund så övervägde jag att baka kladdkaka istället för att laga middag, jag var ju mycket mer sugen på socker och choklad än mat! Och jag skulle inte hinna göra båda. Men det blev mat ändå, whey vad duktig jag är ;) Det känns som att det enda som var bra med min mat var dom tomaterna jag åt, dom var både svenska och inte utrotningshotade. Men dom ligger i en plastburk, så det kanske är kört för dom ändå. Typiskt också. Men mitt iste som jag gjorde själv är väl hyfsat bra, inte fraktat vatten, men roligare än vanligt vatten. Usch, jag känner verkligen att mina matvanor inte är dom bästa nu, det är livsfarligt med för lite rutiner! Men så länge det inte varar jättelänge så är det väl lugnt, och snart åker jag ju på läger.

Idag har jag varit på Eriksdal och filmat, kul! :) Och när ingen av oss hade tänkt på laddning av kamerabatteriet i förväg är det tur att man är utrustad med en Gud som också vill få klart filmen! Det ska bli spännande att se hur den blir, den kan nog bli ganska rolig fast det inte är tänkt som en komedi, haha :P Men otroligt snyggt ;)

Tur att jag har tuggummin, som gör att jag kan tänka på något annat än den köpta kladdkakan som ligger i frysen, som ju faktiskt var jättegod...

Inga kommentarer: