torsdag 24 juli 2008

NE-mästare som behöver öva mer på bowlandet

Jag är ganska kass på att bowla. Särskilt ouppvärmd. 2 poäng på jag tror det var dom första fyra gångerna, alltså dom åtta första kasten (om man nu kastar ett bowlingklot..?). Det är ganska illa. Men sen gick det i alla fall bättre. Avslutade på topp med en strike. Och vi var ju faktiskt där mer för att umgås än att bowla, som bowlingmänniskan verkade förstå sen, när vi hade dissat hans förslag om att spela på två banor. Och det var roligt att umgås! :) Tänk att det ska gå så långt mellan gångerna att träffa folk man tycker om som till och med bor i stan, det borde inte vara så svårt! Nåt som däremot är svårt är att svara rätt på nationalencyklopedifrågor när man är trött, jag var inte helt skärpt där. Men desto roligare blev det, och jag fick revanch från bowlandet och tog hem storsegern, tack vare mitt tjuvkort. Jag är omåttligt stolt. Även om det var väldigt mycket jag inte kunde så var det roligt att känna igen det rätta svaret, det fick mig att känna mig smart :P Typ att en vektor delas upp i komposanter. Eller vad alveoler är. Sen att jag inte kom på det i rätt tillfälle skyller jag allt på tröttflamset. Kul var det i alla fall. Så kul att helt plötsligt hade den sista bussen gått för en timme sen, hoppsan! Men som tur var ställde namnsdagsbarnet upp med skjuts så vi slapp nattpromenad.

Idag har jag varit ganska mycket på ett ilsket humör, och jag har inte alls hunnit med att packa som var planen, så att jag skulle vara klar tills imorgon och kunna åka och bada innan filmmaratonet. Men jag har i alla fall hunnit promenera mycket, och bakat en kladdkaka, så dagen blev rätt bra till slut. Och träffat klassisar över fika. Och jag har faktiskt skrivit en detaljerad packlista, så imorgon är det bara att stoppa ner grejerna i min kära ryggsäck. Och så är det ju skönt när man får ett sms av personen som man precis har satt sig ner i gräset för att gruva sig för att ringa.

Imorgon blir nog bra, men varm och fullspäckad och med lite sömn, så det är nog bäst att jag sover nu. Snart är det patrullriks! :D

1 kommentar:

Petrus sa...

När jag bowlar så brukar det ofta gå ganska bra de första "kasten"... men sen går det snabbt sämre.

Åh, Patrullriks! Jag var på p-riks i Mjösjöliden för 18 år sen... härliga minnen.. 8)