onsdag 23 juli 2008

Klump

Trots att det här har varit en sån bra dag, ja nästintill perfekt sommardag, med picnic och bad med E och K, och myspromenad och kvällste med J, så är jag inte på sånt fint och lyckligt humör som man skulle kunna tro. Jag tittar på massa gamla bilder och saknar. Allt verkade liksom så enkelt. Antingen så vet jag ju att problemen är lösta, eller så är dom inte lösta, och då fanns det i alla fall hopp. Äh, fast jag kan ju inte säga att jag har särskilt mycket problem nu heller. Bara våren, som jag inte vet hur jag ska hantera, så helst vill jag bara låta bli att tänka på den tills jag far iväg, men då skulle jag komma tillbaka till antingen arbetslöshet eller enrio, och det kanske det inte är värt? I alla fall inte när man har tänkt sig något mycket häftigare och roligare och mer spännande och utvecklande. Men varför kan dom inte vara lite mer tydlig med vad det är man ger sig in på! Jag orkar inte blanda mig in i saker som jag inte vet exakt vad det går ut på, särskilt när själva inblandningen överhuvudtaget var något som fick mig att tveka om jag verkligen skulle göra det. Och tiden bara rinner iväg!

Och jag blir tokig på saker som hela tiden växlar mellan att vara dagens händelse och en stor jobbig klump, precis när jag har bestämt mig för att det faktiskt är det ena, så ändras det från klump till sprudlande, eller från sprudlande till klump. Det är i alla fall en sak jag kan lämna bakom mig helt när jag far, det är lite skönt.

Åh, jag såg bilder från fjällen, vad skönt det vore att få vara där några dagar! Men det känns som att jag har lite för mycket tidsbrist för det. Och att åka dit skulle ju faktiskt inte göra att jag slapp tänka eller så, åh vad jag längtar tills jag har bestämt mig helt och allt är fixat och klart, och mitt värsta bekymmer är att oroa mig för att ha gjort rätt val!

Nej, nu är det nog bäst att jag sover, och hoppas på att jag vaknar på en bättre sida än jag är nu. Allt är ju faktiskt väldigt bra, jag lever en liten sommaridyll med allt ifrån sommarstuga till picnic, bad, tekvällar, bio, filmmaraton, bowling och myspromenader med kompisar, och jag har den stora förmånen att vara ledig många veckor, och slippa repliken: "nej, jag kan inte då, jag jobbar..."

Inga kommentarer: