torsdag 7 januari 2010

Sånt som kan kallas för segande, fast faktiskt är befogat.

Igår när jag kom hem sent från J så var jag så igång i tankarna att jag inte orkade gå och lägga mig, trots att det var sent (men med min störda dyngsrytm mest normal gå-och-lägga-sig-tid). Jag var bara tvungen att läsa på om framtidsmöjligheter. Och jag blev så glad, för helt plötsligt verkade det inte längre som att det jag känner minst för skulle vara ett så mycket bättre alternativ än det jag känner mest för, kanske till och med att den utbildning som faktiskt passar mig bäst finns i den stad jag vill till! :) Jag kände att jag längtade till nästan varje kurs, och var till och med seriös och googlade på de kurser jag inte visste vad de betydde. Blev så glad, och kände att jag ville börja direkt! Som alltid när jag kommer på något nytt att göra. Men jag kan ju inte ens söka än, känns så segt! Fast otroligt skönt att jag inte behöver vela och hetstänka i höst. Om jag inte skulle komma på andra tankar, men det känns som att jag har kommit på och övervägt och sållat bort så mycket redan. Så istället för att hetsa med vad jag ska göra så kan jag börja tänka på hur jag vill bo, vilket jag började undersöka igår kväll, men inte orkade tänka klart eller undersöka klart om.

Idag har jag haft en lugn och skön dag, men ett lugn som rättfärdigades av att E kom på besök. Vi trotsade kylan och gav oss ut på pulkatur också, så vi fångade ju faktiskt lite solljus. Varför får man dåligt samvete av att vara inne när det är sol, och varför är det så illa att sitta vid datorn en hel dag? Skulle jag ha skrivit ett brev, lyssnat på musik på min cd-spelare, bläddrat i kataloger från universitetet och lagt lite patients med en riktig kortlek så hade jag inte alls känt samma degkänsla som när jag gör motsvarande saker vid datorn. Konstigt.

Ikväll har jag pysslat mysigt pyssel, sånt där man inte behöver så mycket kreativitet, jag lekte lite med paint som påminde om hur jag lekte med paint när jag var liten. Förutom att det här faktiskt hade ett riktigt mål.

Imorgon blir det först fika med männsikor jag inte har träffat på jättelänge och människor jag har hunnit träffa alldeles för lite det här lovet, och sen blir det sista hänget med gänget på kvällen. Ser fram emot imorgon! Kanske ska slå till på stort och göra en tidigt kväll ikväll..? Sovandet på kvällarna går ju trots allt bättre, och dygnet behöver återställas. Tja, varför inte.

Inga kommentarer: