lördag 9 januari 2010

Skidåkarväder

Imorse vaknade jag på en dålig sida. Det finns flera olika. Till råga på allt var jag stressad och förstod inte hur jag skulle hinna packa och slutföra mina projekt innan jag åker tillbaka till skolan imorgon, eftersom jag hade lyckats planera in två aktiviteter idag. Men när jag väl kom ut på berget så var det verkligen värt det. Mysskidåkning och en fantastisk fikastund en bit ifrån spåren och världen, i solnedgången. För en gångs skull var det inte fruktansvärt kallt, och solen värmde faktiskt lite. Varm choklad med marshmallows, macka och bulle, allt som behövs. Ah.

Synd bara att jag har tappat den insikten om att jag faktiskt har bråttom. Har väl kanske en timme på mig att packa nu, och jag som hade bestämt mig för att inte hetspacka för att slippa glömma något den här gången! (Jaja, jag har ju i alla fall inte glömt något stort och viktigt, det är huvudsaken. Hoppsan, bibeln blev kvar hemma...). Ett av dagens projekt har jag lyckats misslyckas med, synd. Men jag behöver bara prata med mamma för att komma på en lösning själv, så jag orkar inte ens bli upprörd. Imorgon bär det av till skolan, och ju mer jag tänker på det, desto roligare känns det. Fast det har varit jättehärligt här på jullov också, särskilt sista veckan.

Ahh, har återupptäckt Kent, och det är roligt med Spotify (som jag äntligen har fått! :)) så jag kan lyssna på andra låtar än dom som jag redan har lyssnat sönder och fäst vid andra situationer och känslor. Kommer att sakna att kunna lyssna på valfri musik lite då och då, förmodligen blir det väl bara någon gång i veckan när jag kommer tillbaka.

Nej, ojoj, nu måste jag verkligen packa.

Inga kommentarer: