tisdag 30 augusti 2011

Hösttaggande

Jag har suttit och läst igenom blogginlägg från förra hösten. Det gjorde mig på bra humör, jag lät så nöjd hela tiden! Förutom när jag var stressad, men det kan man väl stå ut med då och då. Det gör att jag känner lite mer hopp inför hösten. Kanske bra att jag inte bloggade så mycket i våras. Ska inte läsa min dagbok från då.

Idag har jag varit på hembesök hos en Nolla, det var roligt. Sådär roligt att jag till och med fortfarande skakade lite av tyst skratt när jag skrev på hennes nummerlapp (på ryggen, så hon såg det nog inte). Och tack och lov så var det längre tid jag kunde sitta och skratta innan hon dök upp än den tid jag behövde stå och hålla mig för skratt senare. Den här skrattiga morgonen gjorde mig också mer peppad inför hösten.

Dessutom så börjar jag se fram emot att plugga nu. Tidigare tänkte jag på kemikursen i våras, då jag inte kände mig jättetaggad. Men jag väljer att tro att det inte var kemin det var fel på, utan omständigheterna. Att först slappa sig igenom halva kursen och sen få stresspanik är ingen bra metod. Nu ska jag vara duktig från början. Och nu när jag tänker på kursen i våras får jag till och med lite glad-känslor, det känns lovande!

Och efter ikväll får jag vara den jag är, utan masker och roller, åh vad skönt det ska bli! :)

Inga kommentarer: