lördag 3 september 2011

Osammanhängande bra saker

Jag har följt med våra nollor till en lägergård ett dygn, som någon slags ansvarig. Himla roligt var det, som att vara lägerledare! Oj vad jag önskar att jag kunde få vara lite mer lägerledare i mitt liv. Kände hur jag älskade kombinationen av att ha möjligheten att göra samma roliga saker som deltagarna och att ha friheten att slappa när deltagarna gjorde något mer seriöst. Det var roligt att lära känna de nya nollorna, det var skönt att få mycket slappartid tillsammans med kompisar. Ah.

Imorgon har jag en ledig dag, vilket hör till ovanligheterna. Dessutom känns det fortfarande lyxigt att få gå omkring och le, och till och med vara normalt klädd! Det blir nog kyrkan (äntligen!) och kanske lite iksu och tvätt och första ordentliga matlagningen på två veckor. Det blir mycket bra tror jag.

Annat som gör mig glad är att bror kommer och hälsar på om en vecka! Dessutom blir jag glad när jag kommer på att mitt hår faktiskt är tillräckligt långt för att sättas upp i en knut. Vi har fått en ny kyl-och-frys, vilket innebär att min mat förmodligen inte kommer att frysa i kylen framöver. Det börjar kännas som höst i luften, vilket alltid muntrar upp mig. Relationer som jag har oroat mig för att de ska bli svåra har känts riktigt lätta ganska ofta, och jag förväntar mig att det kommer att gå lättare och lättare allteftersom också. Kanske är en bra, lagom stor pluggrupp samlad inför hösten. Jag håller på att träna på att kvalitets-koppla-av. Till exempel så gick jag till skogen och låg på en klipphäll och vilade i en timme häromdagen. Då kändes det som att jag hade lyckats. Häromdagen kände jag mig även osjälvisk då jag gjorde den absolut äckligaste städningen jag någonsin har gjort, utan att känna mig ett uns bitter på personen som var orsaken till den. Kul att inse att det ibland finns något som vinner över egoismen och självcentreringen!

Ikväll är jag på bra humör, och inatt ska jag till och med få sova många timmar. Lyx.

Inga kommentarer: