söndag 22 juli 2012

Att fylla ett huvud och ett hem

Jag sitter och försöker plugga spanskagrammatik, men hamnar vid datorn och tittar på Guatemalabilder istället. Jag skulle hellre vara där och plugga spanska i värmen och med närheten till äventyr än här hemma i kylan. Båda roligare och extremt mycket mer lärorikt. Och så önskar jag att jag hade ork till äventyr.

Men idag var jag i alla fall på loppis! Jag fröjdades bland alla småsaker, som jag för en gångs skulle faktiskt behöver. Man får falla för fina grytor och mattor och handdukar och annat smått när man behöver fylla ett hem med sånt. Fast när jag var där och chockat tittade på min överfyllda korg så fick jag för mig att det inte kunde vara så nödvändigt med så mycket saker. Så jag försökte hejda mig, vilket jag ångrar lite nu i efterhand. Jag tröstar mig själv med att jag faktiskt kan åka tillbaka och köpa den där blommiga stekpannan om jag inte kan sluta tänka på den på några dagar.

Igår pluggade jag spanska hela förmiddagen, sen ställde jag om i huvudet till thailändska och gick på thaimarknad. Det var roligt! Mycket som smakade som Thailand, och jag fick mycket fina flashbacks. Tjuvlyssnade på massor av thai, men vågade inte prata själv. Dumt. Men förhoppningsvis får jag ny chans att prata thai i höst, då jag kanske kanske får thaibesök! Hoppas hoppas!!

Inga kommentarer: