söndag 8 juli 2012

Bröllopsfestligheter

Jag har varit på bröllop i helgen. Fint var det, med alltifrån släp på brudens klänning till häst och vagn från kyrkan. Sen en fest med massa spanska och svenska, jag både förstod och kunde prata lite spanska till min stora förtjusning. Tal som ledde till tårar. Dans halva natten, svett som forsade. Roligt. Återseende av släkt. Återseende av min barndoms stuga. Erbjudande om att pussa en groda. Brunch innehållandes lax och nybakade wienerbröd. 130 mil i bil = massor med timmar.

Nu är jag trött. Imorgon börjar min sista jobbvecka. Jag tror jag behöver sommarlov. Nu går min trötthet ut över min kommunikativa förmåga, det är som att jag inte längre vet hur man för ett normalt samtal, om det inte är ett trevlighetssamtal med lätt bekanta på jobbet. Det är tråkigt när saker som brukar ge energi helt plötsligt kräver mer energi än det ger. På lördag är min första lediga och oplanerade dag på tre veckor. Det ska bli otroligt skönt. Jag undrar om jag är vek som gång på gång blir så trött att jag inte klarar av normala saker längre.

Inga kommentarer: