lördag 28 juli 2012

En sån dag. Släpkärror och Top Model.

Idag har jag lärt mig att koppla på ett släp på bilen och att backa med det. Jag ser fram emot när jag själv får gå in på macken och hyra släp som jag kopplar på som om jag inte har gjort annat i mitt liv. Triumferande kunna förklara för uthyraren vilken sladd just min (fast egentligen mammaa och pappas) bil behöver.

Förutom lärt mig släpvagnens djupa hemligheter har jag inte fått mycket gjort idag. Planen var att bära grejer, men efter alldeles för få och okvaltitativa sömntimmar trodde jag inte att jag skulle klara av en bilresa på tjugo minuter utan att kräkas, så jag stannade hemma. Till min stora sorg, jag hade sett fram emot att få bära. Sov några timmar till, tittade på två avsnitt av Top Model.

De senaste två dagarna har jag sett ungefär lika mycket tv som jag har gjort totalt den senaste månaden tror jag.  Och det mesta var Top Model. Jag har nog inte så mycket till tv-smak. Mina favorit-tv-program är Top Model och Pappas pengar. Ett program för tonårstjejer som drömmer om att bli modeller, och ett barnprogram. Men kanske är det bra avbrott när omgivningen förväntar sig att man ska växa upp i alla andra områden.

Igår träffade jag barndomsvänner för grillning och utgång. Än en gång blev det en väldigt trevlig kväll trots att jag egentligen bara ville gå och lägga mig innan jag gav mig av. Nu längtar jag bara efter att känna mig sprudlande pepp i förväg också, att jag ska våga tro att jag faktiskt kommer att orka pressa fram mer än tomma fraser man borde säga för att inte vara otrevlig, krystade leenden och skratt en halv sekund för sent. För uppenbarligen så klarar jag ju sociala tillställningar då och då.

Inga kommentarer: