tisdag 17 juli 2012

You are the only one I've met who's God only know's. I liked you the first time I met you and it grows and grows and grows.

Jag orkar inte riktigt ta tag i allt som måste göras, så jag sitter och dricker kaffe med ryggen åt allt stök. Presskannekaffe, det smakar Umeå. Det smakar hemma. Jag har lite saknads-ont-i-magen och längtar tills det är hösttermin på riktigt. Och så längtar jag tills det är ordning i lägenheten.

Igår började jag till slut packa upp en låda med köksgrejer. Den har stått färdigpackad under min säng i två år, så jag kom på att det kanske kunde vara fräscht att diska av grejerna först. Då kom jag på att jag inte hade något diskmedel här. Sen kom jag på att jag kunde låna lite från korridoren. Jag gick dit, men väl där kom jag på att det var lika bra att köpa ett eget, jag behövde ju ändå ett eget, och det blir kladdigt att bära en öppnad diskmedelsflaska i väskan. Jag plockade på mig lite frukostgrejer och gick ut för att handla. Då kom jag på att jag inte hade några pengar med mig, så jag gick tillbaka till lägenheten för att hämta plånboken. Då kom jag på att jag hade glömt att ta med mig smöret från korridoren, så jag gick och handlade diskmedel och mackor, sen gick jag tillbaka till korridoren för att hämta smör. Till slut var jag redo att diska. Då kom jag på att diskborsten fortfarande låg i korridoren. Då blev jag så less att jag gick och la mig. I morse kom jag på att jag inte hade någon aning om i vilken låda jag skulle kunna hitta någon slags smörkniv, så jag struntade i smöret ändå. Tur att jag inte flyttar så långt i alla fall.

Inga kommentarer: