lördag 16 juni 2007

Tillägnat Dig

J kom hem! Jag vet att du bara har varit borta en vecka, och normalt så ska man klara sig utan en person så länge, men jag saknar dig redan! Klart det kan gå veckor när båda är hemma utan att vi träffas, men då finns ändå möjligheten där. När du sen åker bort så tänker jag alltid jätteofta att jag ska ringa dig, men då går det ju inte. Förstår dig när jag var på riphajk. Synd att jag är borta nästa vecka när du är hemma. Men sen så! :)
Förstår inte hur vi ska klara av att flytta ifrån varandra. Fast det brukar vara lättare att vara den som åker bort, då har man så mycket annat att tänka på, så om vi flyttar samtidigt så går det nog bra :P Och det finns ju telefoner. Och om man inte åker utomlands eller till fjäll där det inte finns täckning så går det ju alltid bra att nå varann. Iofs så går det väl utomlands också, men det blir dyrare och känns mer som om man stör. Och ringer jag så blir det dig det blir dyrt för, och det är ju lite taskigt.

Det är inte så att jag inte har några andra kompisar, inte alls, jag har många andra att umgås med. Men det blir inte riktigt på samma sätt, och nu är vi inte uppdaterade om varandra, du vet inte ens att jag har jobb! Och som du har hjälpt mig med att hålla utkik efter annonser så borde du ha fått veta först..

Nu borde jag faktiskt göra nåt vettigt. Vet inte om det är bra eller dåligt att sommarlovet bara rinner iväg på att göra ingenting, men om det är det jag tycker bäst om för stunden så borde väl det inte vara några problem? För även om jag i efterhand tittar tillbaka och tänker "då hade jag nog tråkigt, som inte gjorde nånting", så kanske jag just nu i själva verket behöver "ha lite tråkigt". För det har jag inte haft tid till dom sista månaderna i skolan. Och när ska man få tid till att ta igen sig om inte på sommaren? Även om solen skiner och man skulle kunna sola och bada och "ta vara på sommaren". Just nu skulle det passa bättre för mig om det var regnigt eller åtminstone mulet, så man slapp ha dåligt samvete över att inte ta sig för något. Men jag ska ju faktiskt bort ikväll. Fast jag borde städa städa städa....

Inga kommentarer: