onsdag 11 juli 2007

Levande och lugnad

Jag lever. Och jag kräktes inte ens. Det var inte så farligt faktiskt. Men jag kände mig borta ganska ofta, och jag bara stod. Men så är det väl alltid på ett nytt jobb, vad vet jag. Jag är ju inte så erfaren på sånt. Men oj vad slappt det var! Vet inte hur många timmar vi bara satt, antingen på balkongen eller inne vid bordet. Och så skulle man dessutom ha 45 minuters rast till att göra ingenting på! Men dom 45 minutrarna var faktiskt ganska sköna, kunde sitta och läsa tidningen och sen halvsova i soffan. Men resten... ojojoj... När jag hade en timme kvar på min arbetstid så fanns det inget kvar att göra. Och dom andra som jobbade pratade i telefon. Tråktråk. Men hellre det än stressigt iofs. Och dom säger att det brukar vara mer att göra på förmiddagarna, och jag kommer bara jobba då. Tur.

Nåt som är lite förvirrande är att dom säger att jag ska jobba på tre olika våningar. Men jag hade fått för mig att jag bara skulle jobba på en våning, men jag kanske bara har missuppfattat. Typ att jag ska inskolas på en våning och jobba på alla. Men det känns lite svårt, hur ska jag veta vad alla på dom andra våningarna heter och ska skötas? Till och med min inskolare sa att hon tyckte att man nästan skulle behöva en inskolningsdag på varje våning då. Men jag vet inte hur det blir. Vet inte vem som vet vart jag ska jobba, men jag ska bara jobba på en dag innan min chef kommer tillbaka, och hon om nån måste ju veta. Och om det är tänkt att jag ska kunna jobba på olika våningar kan det ju inte vara hur svårt som helst, E vet ju att jag inte har jobbat förut, och hon borde veta hur lätt/svårt det är att hoppa mellan våningar.

Och nu måste jag försöka vänja mig vid att gå och lägga mig tidigt igen. Svårt. Särskilt just det att gå och lägga sig, tror jag kan sova ganska bra när jag väl ligger. Men vad är sängen mot lite musik och Kungen?

Inga kommentarer: