måndag 16 juli 2007

Oblodig moderkaka som husdjur?

Ojoj, tittar på ett tv-program när dom gör kejsarsnitt för enäggsfyrlingar, oj vad mycket blod och kladd! Men alla kom ut levande iaf, det var bra. Och nu håller en läkare på att hålla i en moderkaka, den är ganska blodig och slemmig. Den påminner om en teväxt eller tedjur eller vad det nu var jag hade när jag var liten, fast djuret/växten var inte blodigt, bara genomskinligt och slemmigt. Nån som vet vad det kan tänkas ha varit för nåt?

Det blev ingen Hudiksvallsresa idag, det visade sig i sista stund att B&J fanns i sundsvall! Tack E! :) Det var ganska skönt att vi slapp åka på långresa, även om jag hade sett fram emot den, men det var så fint väder, så nu kunde vi åka och bada istället. Fast vi hann köpa glass också. Perfekt! :) Och billigt :P

Jag hade flyt idag på jobbet, en som skulle ha jobbat på "min" våning var sjuk, så nån från den våning jag egentligen skulle ha jobbat på idag var tvungen att flytta dit. Så jag fick komma tillbaka till dom jag känner! :) Jag var så lättad, och det kändes som om det flöt på ganska bra. Även om jag inte är säker på om jag gjorde allting rätt. Men men, jag lär väl mig mer allteftersom. Det mest skrämmande är på torsdag, då jobbar jag själv första halvtimmen på en ny våning :S Men det löser sig nog :)

Åh vad bra, fyrlingarna förlöstes på exakt rätt dag, hade dom fötts tidigare så hade nån kanske fått en hjärnskada, och hade dom fötts senare så hade nån förmodligen dött i livmodern. Tycker om lyckliga slut! :)

Inga kommentarer: