tisdag 10 juli 2007

musikglädje, jobboro mm

jag har hittat ny musik! :D Älskar hennes röst! Och jag har till och med gått så långt att jag har köpt en skiva, jag vet inte när jag gjorde det sist. Till mig själv alltså. Det kan ha varit nån gång kanske i nian eller nåt sånt när jag fick ett presentkort på skivbutiken i julklapp. Så då hade jag ju inget annat val än att köpa en skiva, då var det mer att jag fick den. Och så köpte jag ju en skiva en gång för längesen, minns inte när, bara för att det var sån rea, den kostade 10 kr. Jag hade aldrig hört den musiekn innan, och jag tror jag kanske har lyssnat på den max en gång, inte ens det tror jag. Men det var kul i själva köpstunden :P Men nu har jag alltså köpt en skiva, för egna pengar, som jag planerar att lyssna på. Det känns stort. Nåt som bidrog till att jag verkligen slog till var nog att den var billig och jag upptäckte att jag var rikare än jag trodde. Tack stipendiepengar!

Min blogg är numera inte lika hemlig/anonym/oläst som förut. Så nu kan jag inte skriva vad som helst längre. Fast det gjorde jag inte innan heller, iaf inte som blev publicerat. Men bara jag inte börjar tänka på vad folk vill läsa istället för vad jag vill skriva så går det nog bra.

Jag är så nervös för imorgon, jag vill inte :P Tänk vad skönt det hade avrit att vara arbetslös och slipppa introduktionen, haha.. Men om jag inte hade haft nåt jobb så hade jag förmodligen varit påväg till jingi nu, och det hade varit jättekul! Särskilt eftersom jag fick caféjobbet där.. Men då hade jag å andra sidan varit fattig tills jag vet inte när, och då hade jag verkligen inte kunnat kosta på mig en skiva, så jobb är bra ändå. Och när jag väl har lärt mig vad jag ska göra och så så tror jg inte det blir så farligt, det är mest nu när jag inte vet vart jag ska gå för att träffa den som ska introducera mig, jag inte vet om jag får låna kläder eller om jag ska ha mina egna, jag inte vet vilka jag ska jobba med, jag inte vet hur det kommer att kännas och hur svårt det kommer att vara. Jag vet med andra ord inte så mycket. Men efter det här har jag erfarenhet! :D Och jag kan nåt "riktigt", inte bara plugga. Tror det hade känts lättare un inför jobbet om jag inte hade gett upp hoppet på det mellan intervjun och när min chef ringde. Jag hann liksom komma ner i "ähdetärnogingetförmigändåjagpassarnogintepåettålderdomshem"-träsket. men nu måste jag försöka peppa upp mig, men vet inte riktigt hur. Det känns som om jag kommer att dö eller kräkas av nervositet när jag går in genom Bruksgårdens dörr imorgon. Men imorgon kväll är första dagen över, och det är den som känns värst.

Och på måndag skka jag och J på roadtrip till Hudiksvall! :D Och vad finns där som inte finns i sundsvall kan man då fråga sig? Jo.... Ben and Jerrys! Oj vad nördigt slash bulimiskt, men jag skyller på att det är speciellla omständigheter som gör att vi blir tvugna att fara. Dessutom är det kul att köra bil, och så ska vi ladda med bra musik. Och snart har jag ju min nya skiva, så det är bra (leveranstid: 1-3 dygn) :) Och så skulle hon ladda med lite Tingsek, det blir perfekt det. Kanske kan stå ut med nån Timberlakelåt också, får se, haha.

Ånej, nu regnar det igen. Och jag som kanske tänkte gå ut och springa. Det blev samma sak igår. Sitter vid datorn för att smälta frukosten, fastnar, tittar ut och märker att det regnar. Men det kanske slutar, det stod i tidningen att det inte skulle regna så mycket idag. Men nu regnar det mycket... Tror naturen är emot att jag ska bli vältränad, antingen blir jag konstant förkyld eller så regnar det. Men jag lyckades ju springa två gånger i stugan utan några större incidenter. Tror jag lurade naturen när jag åkte så långt bort. Men nu har den hittat igen mig. Men jag känner mig så seg också, så jag vet inte om jag orkar ge mig ut heller. Så på ett sätt är det lite skönt att det regnar. Men jag var laddad förut! Det kanske kommer tillbaka. Jag borde också kolla upp kläder och så innan imorgon. Men det blir så mycket verkligare då, och då blir jag nervös. Så det är skönare att sitta här och lyssna på musik och spela kungen. Men nu ska jag försöka ge mig.

Inga kommentarer: