torsdag 18 juni 2009

Klihumor ovanpa bra grund

Namen, den ar borta! Hela det ar borta! Kryptisk som alltid haha.. Hur ska man tolka det mantro? Blir glad i alla fall. Men ar anda nyfiken pa orsaken. Men skont ocksa att jag inte kan plaga mig sjalv aven om jag forsoker.

Den har glada nyheten behovs. Ar inte nere, ar bara pa sant dar irriterat humor. Sadar nar det kliar overallt, sarskilt i nasan, och det ar varmt. For att varmen inte ska bli for jobbig sa ar det en flakt som snurrar, den traffar mig ibland. Vilket innebar att mitt har fladdrar lite ibland och gor att det kliar annu mer i ansiktet. Som tur ar har det otroligt frustrerande ljudet av ett dataspel ("delicious" blandat med svardljud, otroligt jobbigt!) bytts ut mot Wondergirls superhit Nobody.

Men egentligen ar det valdigt bra med mig, kanske forutom att jag sov lite for lite forra natten. Men det var en bra variant av att sova for lite, orsaken var pa grund av for mycket prat. Ni vet, sadar som det kan bli nar man sover over. Ar hos L nu, ar sa skont och avslappnande! Kanns sa avslappnat att bara halsa pa, men kunna dom sociala reglerna, och kunna lite lagom mycket sprak for att folk ska kunna bli lite imponerade. Har upptackt att jag inte blir lika stessad over nya moten nu som jag kunde bli forut. Forut kande jag mer press liksom, men nu kanner jag: vad ar det varsta som kan handa? Att det blir tyst och tryckt kanske, men da ar det omsesidigt, och tryckt ar bara en kansla som man kan fa bort bara man bestammer sig for att det inte ar sa farligt om det ar tyst. Och om det ar nagon som inte tycker jag ar varldens trevligaste sa far jag val leva med det, spela roll vad manniskorna i Pranburi tycker om mig. Det ar sa skont att kunna kanna den avslappningen!

Imorgon bar det av mot Hua Hin for att fira midsommar pa ett nastan lojligt overdrivet svenskt vis, det ska bli roligt. Men blommor i haret, midsommartallrik och midsommarstang. Nar man ar pa semester vill man ju ofta inte kanna sig som en turist, och darfor skulle jag verkligen inte aka till midsommarfirande pa en svensk restaurang i Hua Hin om jag semestrade i Thailand nagra veckor, men nu vill vi kanna oss som turister! Vi har haft manga andra dagar pa oss att leka lokalbefolkning. Aven om det inte langre kanns lika akut att fly fran mitt sk vardagsliv. Eftersom det nu faktiskt kanns som vardagsliv, och inte bara nagot patvingat som man maste kampa med varje dag.

Nu kanns det faktiskt mycket battre pa irritationsfronten. Det ar tyst runtomkring mig och det kliar inte sa mycket mer. Och jag har mailat ett riktigt mail, det var skont, nagot "riktigt" att gora, for en gangs skull avklarade jag mina internetbehov ratt snabbt idag.

Inga kommentarer: