måndag 22 juni 2009

Till ingen alls men anda hela varlden

Tanker jag for lite pa vad jag skriver har? For jag skriver ju for hela varlden. Fast i min hjarna skriver jag for dom som star mig allra narmast. Jag menar, vem skulle hitta hit och dessutom lista ut att det ar min blogg, om inte jag sagt det till personen i fraga personligen? Fast jag vet ju att det har hant forut, sa jag maste ju egentligen rakna med att det inte bara ar dom manniskor jag tror laser som faktiskt laser. Och da, om "alla" laser: vad vill jag skriva? Hur mycket vill jag lamna ut mig sjalv? Far man erkanna att man ar svag infor alla manniskor? Eller "maste" man visa sig stark hela tiden? Fast vad har jag egentligen att tjana pa att latsas jag ar stark hela tiden? Det som kanske ar lite illa med den har bloggen ar kanske att jag hamnar har nar jag mar som samst, och sarskilt nu det har halvaret da jag inte har nagon annan att klaga for. Sa jag verkar kanske ma samre an jag faktiskt gor. Men anda, det ar ju riktiga kanslor och tankar. Och sa lange jag ser till att inte skriva saker som lamnar ut eller sarar andra manniskor, och bara skriver saker jag star for, sa gar det nog bra. Aven om jag skriver saker som jag inte skulle sagt ratt ut till manniskor. Men nu slipper ju folk som har svart att hantera det komma med nagon reaktion till mig, sa det behover inte bli tryckt for att jag star och lamnar ut mig sjalv medan min lyssnare star och tanker "det har vill jag inte hora, vad ska jag svara nu?". Nu far man skylla sig sjalv om man laser. Sa det sa. Och mycket av vad jag skriver tror jag anda inte att man forstar om man inte har pratat med mig sa man vet bakgrunden till allt, sa det blir bara ord som ar svartolkade. Men det kanske bara ar jag som underskattar mina lasare ocksa, vad vet jag.

Jaja, jag tycker i alla fall att det ar valdigt skont att skriva av mig har, till hela varlden men anda sa mycket till ingen alls, och sa anonymt, sa om det inte hander nat som far mig att andra asikt sa fortsatter jag. Och hoppas pa att ingen kanner sig besvarad av det. Hejda.

Inga kommentarer: