torsdag 11 juni 2009

Sitter pa skolan som vanligt tidigt pa morgonen. Jag far skjuts av en annan larare, i borjan sa hon att vi skulle aka hemifran tjugo over sju, men nu star hon alltid och vantar nar jag kommer ut ca 8 minuter over sju. Sa jag ar pa skolan tjugo over sju och lektionerna borjar en timme och tjugo minuter senare. Det ar ofta ganska skont med den har tiden, jag kan jobba lite och jag kan kolla runt pa internet utan att ha nagon bakom mig som mojligtvis kan ha asikter om hur jag anvander min dyrbara tid i skolan (aven om jag inte tror att dom som vanligtvis ar bakom mig har nagot att saga till om). Fast idag tog det liksom slut pa grejer att gora (eller nej, nu nar jag maste rannsaka mig sjalv sa kom jag pa att jag kan googla pa lekar passande till klassrum, kanske maste gora det). Har redan ganska forberedda lektioner infor nasta vecka, inget spannande har hant pa facebok sen sist, mina bloggar ar lasta och jag har precis uppdaterat resdagboken, sa den behover inte ytterligare ett langt inlagg. Ibland angrar jag att jag skriver dar, pa ett satt skulle det kannts friare att skriva pa en blogg, nar folk inte far mail varje gang man skriver nat. Blir liksom inte lika hetsigt.

Sitter och donerar gratis ris, testar mina spanskakunskaper. Dom ar battre an jag trodde dom skulle vara! Blir sugen pa att lara mig spanska riktigt bra nagon gang, kanske i nat fint land i Sydamerika mojligtvis..? :) Fragan ar bara nar man ska ha tid och rad samtidigt, som alltid. Undrar om det gar att fa ihop nagon sommar, for jag har inte sa stor lust att ta annu ett sabbatsar. Kanner mig redo for att plugga nu. Aven om det inte blir universitetsplugg forst. (oj, nu kom ordet postre pa mitt "gissa spanska ord", det vackte massor med minnen, tror kanske det var i Puyo, Ecuador, det borjade. Hay postres? (och konstigt nog vill jag blanda det med thai nu, mii postres mai?:P))

Nej, snart borjar nagon lararceremoni, eleverna ska visa respekt for lararna tva timmar den har morgonen, sa jag ska ga och se vart jag ska vara. Jag hann kolla lite pa lekar ocksa, whey, duktigt av mig :P

Inga kommentarer: