torsdag 21 juni 2012

Långhelg i sikte

Idag sa min handledare på jobbet att han tänkte gå hem tidigare, eftersom det är midsommar imorgon. Konstigt, tänkte jag, borde han inte vilja gå hem tidigare imorgon istället? Då började jag ana att jag hade missat något. Och när jag frågade fick jag det bekräftat, jo, alla är lediga på midsommar. Jaha. Inte så lätt att veta om man bara har jobbat inom vården och på nummerupplysningen. Jag är väldigt glad att han skulle hem tidigt så att det kom fram, jag kan komma på roligare saker än att försöka ta mig in på jobbet helt ensam imorgon.

Imorgon åker jag ut till stugan med J, J och N! Ska bli så himla mysigt. J stannar med mig hela dygnet, J och N stannar på fika. Det blev himla lägligt med en ledig dag imorgon, tänk att åtta frigjorda timmar kan skapa så mycket lättnad. Jag hade hunnit börja oroa mig över att jag skulle vara för trött när det väl skulle vara dags för firande, men nu hinner jag både sova och sedan samla krafter när jag är vaken.

Idag skrattade jag magskratt på lunchen med mina kollegor. Tänk vad häftigt det är hur man kan bli stärkt av sånt skratt. Som om skrattet skapar en trygg liten glasbur där man kan stå alldeles rak trots att man inte har presterat som man hade tänkt.

Inga kommentarer: