söndag 28 oktober 2012

Återhämtning deluxe

Inför den här helgen hade jag tre viktiga planer: skogen, städa och plugga. Idag har jag ägnat mig åt skogen och återhämtning. I skogen blir det återhämtning deluxe. Och jag älskar känslan av att kunna göra något utan att behöva ha koll på tiden. Solen strålade, luften var så frisk som jag önskade och understället höll mig så varm och behaglig. I skogen plockade jag tranbär som jag hittade fastfrusna i mossan, till viss del gömda under det tunna snölagret som föll under natten. Jag var så otroligt glad att det inte hade snöat mer och att det hann bli soligt till dagen.



Så nu har jag avklarat det roliga på helgens att-göra-lista. Imorgon måste jag vara effektiv för att hinna resten. Men jag tror det var bra att jag passade på att slappna av medan jag fortfarande trodde att jag skulle hinna resten utan problem. Tur i alla fall att jag får en extra timme på mig, det kan behövas.

Idag hände en annan rolig sak: ett extra blad slog ut på en av mina blommor. Titta, det översta bladet fanns inte där igår!


Känslan av liv är så häftig.

Inga kommentarer: