lördag 20 oktober 2012

Solotonen

Imorgon ska jag äntligen äntligen få se Bitchkram, längtar! På söndag ska jag spela konsert. Jag har en soloton. I typ åtta takter. Det är stort. Idag spelade jag den för första gången, och jag fick lite av en chock över hur tyst resten av orkestern var då. Då blev jag lite nervös, men dirigenten sa "Jättebra cello!". Han är kanske imponerad över att vi som sitter långt bak i stämman vågar spela ut överhuvudtaget trots att vi är ensamma, och att vi kom in på rätt ställe med våra varsinna toner.

Just nu längtar jag efter en helg i lugn och ro, men det får kanske bli nästa helg. Fast just nu har jag så himla mycket att plugga, så frågan är om jag kommer att få någon ro då heller. Så på ett sätt är det kanske bra att jag är uppbokad med roliga saker, då slipper jag i alla fall reglerteknik ett tag. Förra kursen var helt fantastisk ur den aspekten (också) att jag inte kände något behov av att plugga på helgerna förutom just helgen innan tentan. Man kunde gå jättelånga skogspromenader utan dåligt samvete. Jag längtar efter att gå i skogen också.

Inga kommentarer: