måndag 19 november 2007

Ge mig ett kalt rum med en stor soffa i tack!

Vårt hus är i kaos. Dels är mitt rum så ostädat som det bara har varit en gång innan, alldeles innan studenten, vilket innebär riktigt stökigt. Då hade jag i alla fall någon ursäkt för varför jag inte hade städat, då hade så mycket att göra hela tiden. Det har jag inte nu. Som om det inte vore nog med katastrofrum, så står det kök i typ hela resten av köket. Förutom just i köket. Frysen bredvid tvn, arbets- och diskbänken på golvet i vardagsrummet, nya köksskåp på Ks rum och i hela gillestugan... Häromdagen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra (städa?! lalala...), så jag tänkte att jag skulle sätta mig ner och fundera på det. Men det blev ett problem med vart jag skulle sätta mig för att bara filosofera, eftersom stolen vid datorn var upptagen, soffan var upptagen, och köksstolarna var hårda. Och resten av sittytorna i huset antingen var uptagna av en gigantisk klädhög eller förtäckta med skåp eller flyttade till ett förråd för att ge plats åt kök. Det blev soffan ändå, även om jag behövde vara lite social då och inte kunde filosofera ifred. Men inte så länge. Jag tror jag måste städa mitt rum snart om jag ska stå ut, jag blir så trött annars, av att aldrig få vila blicken på nåt som är där det ska vara.

Inga kommentarer: