söndag 18 november 2007

Mums med choklad!

Det är konstigt, att fast jag så sent som i förrgår inte trodde att jag någonsin skulle vara sugen på choklad till exempel i form av en kladdkaka igen, eller åtminstone inte den närmaste månaden, så har jag idag njutit av en bit kladdkaka med chokladglasyr till frukost, och okynnesätning av både chokladboll och chokladtäckta kolakakor. Vad fort man kan ändra sig! Visst har jag varit mätt andra gånger, och visst har jag haft svårt att tänka mig själv hungrig igen. Men ofta har jag ändå haft nån liten tanke i bakhuvudet att det kan vara bra att hamstra lite kakor för senare tillfällen (om såna möjligheter finns). Men så kände jag verkligen inte i fredags. Ändå fick jag med mig kakor hem, jag tänkte att antingen så skulle dom räcka i evigheter eller så skulle min familj äta alla. Jag är inte lika säker på det längre. Jag kanske ska gå och äta en kaka till i rätta alfons åberg-anda. (Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två-å!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag i fredags:
"Jag dör om jag tar med mig mer kakor nu"
Idag:
"Meh, varför tog jag inte lite mer när jag hade chansen?"

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Tack för att jag inte är ensam om att vara chokladglad även i såna här situationer!