tisdag 13 november 2007

Jag hittade lite helljus ändå

Idag känns det bättre. Eller redan igår kväll. Tack för uppmuntrande ord! Att skriva och prata av sig hjälpte. Och orkestern hjälpte till också. Var alldeles mjuk och varm i kroppen när jag hade spelat klart. Och det var inte så trist på jobbet idag, och jag fick vara med och klaga på statistiken över hur ofta man öppnar eniro.se med dom som har jobbat länge, alltså är det inte bara jag som inte hinner läsa där. Och jag har det verkligen inte värst, en som jobbar på jobbet har utbildat sig och allt, men tydligen gick det inte så bra, så han hamnade på eniro. Och nu har han använt sina studiemedel från csn klart. Det är tungt läge! Jag har ju faktiskt lite mer att se fram emot om man jämför! (För man måste alltid ha nån som har det värre än en själv för att kunna ha det bra, ehh?)

Jag fick schemat för första advent-helgen idag, och det är ganska perfekt!! Jag hinner med herman, hinner sova på lördagen, hinner med auktionen (vilket ger nästan lika mycket julkänsla som en julgran i kombination med mörkt och snö), och sen jobbar jag natt. Men inte så jättesent, så jag orkar kanske med första adventsgudstjänst, och sen hinner jag gå på julskyltningen innan jag börjar klockan fem. Perfekt! Och min smarta syster har kommit på att jag kan gå på julottan på juldagen istället för midnattsmässan på julafton, så då gör det inget att jag missar den heller! Inte lika mycket i alla fall. Och jag ska ju faktiskt på Livskraft. Ska bara bestämma seminarium, har beslutsångest. Och sen kommer Alis med familj, och då ska jag vara ledig har jag bestämt! :D Och bara det att jag kan bestämma för mig själv när jag vill vara ledig utan att kolla med nån annan är ganska lyxigt.

En annan kul grej, som redan har hänt, är att vi upptäckte ett bortglömt rum i kyrkan! Ingen hade varit där på ungefär 15 år, kanske mer, kanske upp till 30 år! Det har i alla fall inte använts på 30 år. Coolt. Och inte ens en församlingsveteran som har varit i kyrkan sen 1959 verkade ha koll på vad det var. Nu är bara frågan, finns det en vind ovanför? Det blir nästa undersökningsmoment. Spännande.

Imorgon är jag ledig, då blir det chokladbak! :D Exakt vad får jag se, kanske lite olika. Chokladen är till vårt kära hermancafe, som går av stapeln på fredag klockan 19.00. Så känner du för att frossa i choklad för ett pris som inte alls ruinerar dig så är du jättevälkommen till EFS då! Du får komma även om du bara vill undersöka vad jag bestämde mig för att baka, eller om du bara vill äta lite choklad också. Du får också komma efter 19, vi har öppet så länge det kommer folk! Typ i alla fall. Det var ingen som var sugen på att stanna kvar och städa efter ett, mystiskt nog. Men VÄLKOMMEN!

Jag har verkligen fastnat för Lifehouse. Nästa låt jag tänkte presentera är Broken.

Inga kommentarer: