fredag 25 april 2008

Hajkhelgen börjar snart

Snart är det hajk, hajk, hajk! Fast jag orkar inte göra dom sista förberedelserna. Typ packa det sista och förpacka om bulguren till påse och hacka löken. Okej, lite fusk att hacka lök innan kanske, men det blir så mycket skönare om man slipper det imorgon. Men nu vill jag helst bara äta upp kakorna som ligger bakom mig på en plåt, som jag precis har bakat till hajken. Jag har verkligen ingen ätadisciplin, farligt! Måste nog förpacka dom på en burk och placera dom långt bort snart. Sådärja, done. Inatt ska jag äntligen få inviga min sovsäck, det ser jag fram emot!

Idag har jag varit på Skvadern, andra gången den här veckan, ojojoj! Idag var det lite längre tid än sist, och jag har lyssnat på mycket bra PA-redovisningar! : ) Jag lyckades, förutom dom planerade redovisningarna, hamna på en redovisning av samma sak som jag gjorde som PA. Intressant att höra att det hade gått ungefär likadant! Jag är inte ensam om att förpesta skolans lokaler med kemikalier som stinker, woho! ;) Och inte heller ensam om att inse att det var väldigt svårt att framställa estrar som blir tillräckligt rena och inte går tillbaka. Plus att jag fick höra några hintar som kan kännas lite kul om jag tolkade det rätt. Pirk, vi gjorde ett bra jobb! ;)

Nej, nu har jag nog bråttom om jag betänker allt jag ska hinna med den närmsta en och en halv timmen. Tror jag. Har svårt för det här med tidsbestämning. Kaksuget är lite borta nu i alla fall, degen och dom redan uppätna kakorna har gjort mig mätt, och nu äter jag chilinötter istället, så det smakar inte kakor i munnen. Fast nu är jag inte så sugen på chilinötter heller. Kanske dags för lite lökhackning?

1 kommentar:

Anonym sa...

Den arma löken... ;)