lördag 5 april 2008

The light that shines can be seen

Wow, har precis fått veta att jag ska få tillbaka fem och ett halvt tusen kronor på skatteåterbärningen! Vad konstigt det känns att få en sån stor summa pengar och inte ens behöva skatta på den, haha :P Enligt pappa skulle jag antingen få den innan midsommar, eller i augusti, beroende på om jag deklarerade nu eller sen, eller jag fattade inte riktigt. Men om jag får den i augusti blir det ju som att få lön också den månad när jag inte jobbar nånting, vilket känns rätt trevligt. Fast i och för sig så spelar det egentligen ingen roll, ska ju ändå spara pengarna till hösten och resan, och eftersom jag har pengar på sparkontot så kan jag ju alltid ta därifrån för att leva på i augusti, och det gör ingen skillnad om sparkontot blir påfyllt tidigt eller sent. Men ändå, själva grejen :)

Har kollat igenom mina gamla inlägg, och jag har insett hur mycket text jag har producerat under det här året! Och hur mycket av mitt liv som ligger för allmän beskådan för hela världen. Även om det kanske inte är så jättemånga som hittar hit. Men det är skönt att skriva av sig, och jag har nästan aldrig lyckats få det att funka i en dagbok. Kanske för att det känns mer meningsfullt om man skriver till nån? Fast först hade jag ju inte tänkt att berätta för nån att jag skrev, så det kanske har med nåt annat att göra också. Inte samma tidsbrist längre kanske. Men jag funderar ibland på om det är folk som "smygläser" här, precis som jag smygläser vissa bloggar, utan att ge mig till känna. Min sitemeter är spännande, men ibland tycker jag den säger för lite, haha :P

Nu är vi nära bokning för sydamerika! :D Och nu känns det jätteroligt igen :) Tänk vad mycket lite peppning kan göra :) Det känns helt sjukt overkligt att vi faktiskt kommer att åka snart! Fyra månader är faktiskt inte så jättemycket, i alla fall inte så mycket att man kan tänka att det aldrig kommer att inträffa för att det är så långt bort. Och tiden fram tills dess känns bra också. Tiden nu känns faktiskt bra, och jag har inte längre den där önskan om att få spola över några månader. Vill bara ta tillvara på tiden, även om jag ibland kan vilja spola över vissa timmar. Och mycket beror på att det händer nåt mer än bara det vanliga, tack! Det har till och med funnits dagar då jag har velat sakta ner tiden (och faktiskt inte bara på grund av beslutsångest), det trodde jag inte för tre veckor och två dagar sen!

Inga kommentarer: