torsdag 3 april 2008

Sommarstuga

Oj, vi vann budgivningen på stugan. Men jag känner mest skilsmässoångest från Djursnäs. Vi ska väl dit som vanigt i sommar i alla fall, men sen blir vi bara gäster där. Konstigt! Att ha varit där varje sommar i hela sitt liv, och det är den plats i världen som jag nog förknippar mest med avslappning och sommar. Och nu kanske det bara blir sporadiska besök dit, om man lyckas bestämma med nån kusin att man ska ses på stugan istället för hemma hos nån. Men med tanke på hur sällan jag träffar mina kusiner, och hur korta tider vi träffas när vi väl ses, så känns det inte så uppmuntrande. Det som är bra är i alla fall att dom kusiner som jag har mest gemensamt med och som förmodligen är dom kusiner jag kommer att se till att träffa mest själv också, dom bor nära stugan. Men ändå. Förra året träffade jag dom kusinerna typ en eller två dagar, vilket är nästan ingenting. Alla jobbar ju bara hela somrarna! Nej, jag kan faktiskt inte tänka mig att inte vara mer på Djursnäs...

Men den nya stugan verkar också bra. Och det är inte bara tapeterna, det finns till exempel en väldigt fin strand, ett naturreservat med vandringsleder, och mycket skogsvägar nära. Och det är två tomter vi är på väg att införskaffa (om inte besiktningen visar nåt som vi inte visste om, så att vi inte vill ha stugan längre, vi har ju faktiskt inte skrivit kontrakt än), en som bara är full av skog, så vi är garanterade att ingen bygger en ny stuga fem meter från oss. Det blir nog bra det här ändå, det är bara lite konstigt...

Nu har jag ätit upp det sista av fluffen som blev kvar från pannkakspartyt. Men eftersom jag inte åt det på en rostad macka, scones eller tekaka, utan bara rakt av, så var det kanske inte en del av en balanserad frukost. Men gott var det! :)

Inga kommentarer: