onsdag 7 maj 2008

Lagom gömd tidsfördrivare

Igår kväll och imorse tyckte jag att jag hade så mycket jag skulle hinna med nu den här kvällen, men nu kan jag inte komma på vad det var. Det enda jag kom ihåg var att se över mina pengar och se till så att jag har några pengar på kortet, men annars så kommer jag inte ihåg nåt mer. Jag kanske tänkte på att städa, men övervåningen är fylld av afsmänniskor, och det är jobbigt att behöva passera fram och tillbaka med massa grejer som ska ut och in ur rummet hela tiden. Fast förhoppningsvis så är det väl mest grejer som ska ut, men det förminskar inte det jobbiga. Av samma anledning så känns det inte så lockande att spela cello heller, även fast jag skulle behöva det innan konserthelgen som drar igång imorgon. Men jag kan gå och lägga mig tidigt så sover jag inte bort dagen imorgon, så kan jag spela imorgon istället. Och nu får jag bara fördriva tid, helst isolerad på antingen nedervåningen eller mitt rum, eftersom jag inte har lust att vara med på deras möte.

Idag hade jag lite helgänsla på slutet av jobbdagen. Jag hade en som lyssnade på när jag jobbade idag, som skulle betygsätta mig. Sist fick jag ett tveksamt G, typ "om du lovar att förbättra det här!". Så idag var jag väldigt nervös, men jag fick VG, woho! Det är det högsta. Och imorgon är jag ledig, så när hon var klar med betygsättningen kände jag mig som när man har gjort ett prov en fredag eftermiddag, och man lättad kan gå hem på helg sen. Och eftersom man bara blir betygsatt en gång i kvartalet så är jag förmodligen klar med den här typen av lyssningar och betygsättning för alltid! :) I alla fall av samma person, så nu behöver jag inte bli rädd längre när vi passerar varandra i korridoren :P

Åh, lyssnar på Narniasoundtracket för nästa film, och har tittat på Narniatrailern, blir så sugen att se den på bio! Men det är långt kvar, och jag vet inte när jag kommer att ha möjlighet att se den heller... Premiären är 2 juli, och då är det konfaläger, och sen far jag till stugan direkt, och sen vet jag inte när jag kommer hem. Men men. Minns att jag började se fram emot filmen för ganska längesen, och då var det verkligen långt kvar, nu är det ju bara två månader typ.

Ah, nu kom jag på en sak jag tänkte göra! Översätta ett brev :)

Inga kommentarer: