måndag 5 maj 2008

Nej, jag är nog ganska frisk ändå

Hur sjuk ska man vara för att kunna sjukskriva sig med gott samvete? Sjukare än vanligt? Eller ska man vara så sjuk så att man knappt kan stå på benen? Ha feber? Känna att det är omöjligt att gå till jobbet? Förut hade jag nästan bestämt mig för att jag var tillräckligt sjuk, men nu när jag har kommit hem (är ledig fem timmar mellan mina två jobbpass idag) och ätit och vilat, så känner jag mig hyfsat okej. Så jag åker nog tillbaka sen. Och laddar med alvedon och nässpray. Om jag fick välja nån som skulle få nobelpris i medicin så skulle jag nog välja den som kom på nässprayen. Nästan i alla fall. Det är en otroligt stor lättnad att få känna hur svullnaden i näsan lägger sig, så man kan andas normalt igen. Ah.

Och nu är det maj! Jag tycker att maj har lite samma känsla över sig som fredagar har. Fast ofta kan det förtas lite av den allmänna vårstress som har en vana att infinna sig i maj. Fast i år är jag inte lika stressad, det har sina fördelar med att vara färdigstudentad och klar! Fast jag tyckte faktiskt stressen var lite mysig förra våren, och passade på att njuta. Men jag är inte lika ostressad nu som i januari till exempel, så maj är väl som den ska vara, bara anpassat till det här året. Till exempel så verkar det aldrig som att jag lyckas få någon tid till att städa rummet, hur kan det komma sig..? Det vet jag inte svaret på, men däremot vet jag svaret på en annan fråga, och det svaret är att det ser ut som ett bombnedslag i mitt rum (även om jag aldrig har sett ett, som tur är), och att det är så mycket grejer som ligger överallt att jag fick fösa undan grejer i en hög för att få plats med lägerväskan när jag kom hem igår. Hm, jag kanske borde försöka göra nåt åt det snart...

Inga kommentarer: