söndag 18 maj 2008

Superhelg

Den här helgen har varit innehållsrik och helgaktig. Bra. Med både tjejmiddag, sovmorgon nästan spontanbesök, cirkus (och inte Brazil Jack, utan Cirkus Kamel, det är grejer det!), baltittande, gudstjänster (yes, i plural), målande av förväntansfulla barns ansikten och cellospelande. Dessutom har jag blivit klappad på av många barn, nu vet jag lite hur ett husdjur måste känna sig. Det gulligaste var kommentaren "jag känner skelettet!" när en liten tjej klappade på min axel som hon trodde (?) var en kamelpuckel.

Något jag har gjort förvånansvärt lite den här helgen är att hedra minnet av ett år sen. Trodde inte jag skulle lyckas hålla mig så mogen och duktig som jag har varit, men har man fullt upp så går det ;) Jag hade kunnat minnas "ungefär nu sydde jag klart sista sömmen!" "ungefär nu sminkade jag mig!" "ungefär nu var jag så häääär nervös" "ungefär nu for vi" och flera andra ungefär nu. Men jag ska inte ens sjunka så lågt att jag ska säga ett ungefär nu för nu, jag är stark och ska inte verka löljig. Eller så beror det på att jag har dålig koll på tider efter balens start. Eller så är det en kombination av dom två.

Nu borde jag återgå till att skriva ihop nånting, men jag körde fast, så jag behövde ett break. Här ska skrivas hemliga saker, men inte på det sätt som det låter! :)

Inga kommentarer: