fredag 13 juni 2008

Ja må den leva!

Idag fyller min blogg 1 år, grattis! Jag känner att det var ett bra beslut av mig att skaffa den, är det något år jag har behövt en är det nog det här året! Tur att bloggtrenden kom när jag hade behov av den :) Eller i alla fall att den kom till mig då, även om jag ibland är lite efter med tekniska och internetbaserade saker, haha :P Fast inte superefter med blogg, eller det beror väl på vem man jämför med iofs.

Det känns ganska overkligt att jag slutar imorgon. Fast jag fick lite skolavslutningskänsla när jag fick ett kuvert av min coach med mitt arbetsbetyg, som jag blev väldigt glad över! :) Hon hade skrivit så fina saker, och jag lät så kompetent och bra :P Och hon sa att dom egentligen bara brukade ge ett arbetsintyg, men jag fick ett betyg ändå, yes! ;) Det störda är att nu känns inte jobbet så jobbigt. Men jag antar att det är för att jag ser ett slut på det. Men jag har lyckats vara på rätt bra humör dom senaste två dagarna, och det gör ganska mycket för hur det känns på jobbet. Om man väl börjar vara lite less så är det kört, då blir det bara värre och värre, och så blir jag arg, som jag blir så sällan annars! Men dom senaste dagarna har jag som sagt varit rätt glad och hurtig. Fast nu har min hals gett upp, ungefär samtidigt som com hem gav upp, jag är jättehes! Det var förresten ganska roligt när com hem gav upp, för inte ens deras kundtjänst funkade, om man ringde rätt nummer så sa en röst att man hade ringt fel nummer. Så då började alla ringa till oss, och helt plötsligt fick vi en kö på typ 30 pers, och tre personer i rad (och sen ungefär var femte samtal) frågade "har du numret till com hems kundtjänst". Då kändes det så roligt att kunna berätta vad som var fel! Folk blev av nån anledning glada att höra att dom inte var dom enda som hade problem. Fast i och för sig är väl det inte så konstigt, om det är många som har samma problem så läggs det väl mer energi på att fixa det än om bara en person har problem..

Men det är mindre roligt att min hals har gett upp. Den här gången gör det inte särskilt ont, det är bara det att jag inte kan prata ordentligt, och särskilt inte om jag ska ta min "trevliga röst", som ligger i ett lite högre tonläge än min vanliga basröst, haha. Nu sitter jag och hinkar te, snart har jag svalt en halv liter utan att det hann kallna (yes, framsteg!). Dessutom har jag laddat med glass. Men det blir jobbigt om jag inte blir bättre till imorgon, det skulle kännas som ett väldigt trist slut att behöva sjukskriva sig sista dagen. Och särskilt eftersom jag inte ens kan sjukskriva mig förrän på måndag då, så jag måste i såna fall ringa min coach det första jag gör på måndag morgon. Den första dagen jag trodde att jag skulle vara ledig. Så jag ska satsa på att vila och läka min hals. Och härda jobbdagen även om jag inte låter så vackert.

Nåt som känns spännande nu är att inkaleden är bokad. Den 12 oktober bär det av om jag fattade mailet rätt. Och att resan får lite mer spikat innehåll gör det hela så mycket mer spännande och roligt! :) Plus att jag är inne i en längtarbort-period nu, så det ska bli härligt att komma iväg! Det känns som att jag reser ifrån massa borden och förväntningar, vilket känns skönt. Även om det kanske bara är jag som har vissa av dom förväntningarna på mig, så går det att resa ifrån dom.

Och jag lyssnar på ny musik nu, det är så skönt med ny musik ibland! Jag kom på idag att jag sliter ut musik genom att jag lägger ner någon känsla i en låt när jag lyssnar intensivt på en låt eller skiva, och det gör att låten blir utsliten. För om jag har lagt ner tillräckligt mycket av en känsla i en låt, då har jag svårt att helt frånse den känslan när jag lyssnar på den sen. Och jag tror inte att det bara beror på att jag lyssnar för mycket på låtarna. Utan mer att anledningen till att jag tycker om en låt ofta är att den synkar bra med någon känsla jag har då, och då är liksom känslan eller stämningen eller tankarna kring låten fast. Så nu har jag ny musik som låter mig vara alldeles fri från sånt gammalt! :) Och det är en på något sätt ovanligt kravlös musik, men det kanske jag bara tycker nu. Till exempel är den här skön när jag känner mig stressad eller less eller grå:

Husch little lady, don't you worry
This is the end of a beautiful story
Sleep through the night int tomorrow morning
Your great adventures are waiting shortly

Inga kommentarer: