onsdag 25 juni 2008

Asocial idag

Nu sitter jag och laddar för att känna mig såpass sugen på att träffa människor att jag ska packa ihop mina grejer (eller okej, typ tandborsten), och cykla iväg mot alnö. Det jag känner för mest just nu är att titta på en film eller nåt annat asocialt och inte ansträngande, helst kanske ackompanjerad av lite Ben & Jerrys. Eller så kan jag tänka mig att baka, det vore roligt, särskilt om min familj inte fick för sig att dom skulle diska samtidigt. Men det är ju också roligt att träffa dom som ska vara på Eriksdal nu ikväll, på ungdomssamling. Min plan var att se till att komma ditut när det mesta arrangerade var klart, jag kan tänka mig att bara umgås lite lugnt, till exempel över fikat. Fast fikat är ju så kort, och sen blir det andakt och sovdags, så jag borde nog komma lite innan.

Nej, jag blir tokig. Igår kände jag mig springfrisk, och var på sånt springhumör, och jag blev så glad när det stämde överens! Så när konfirmanderna hade lektion tog jag på mig springkläderna och gav mig ut, och det gick så bra! :) Kunde springa hela vägen, typ 7 km, och jag var inte död när jag kom fram. Och så har jag lite lagom träningsvärk idag, ah :) Och när jag var mitt uppe i mitt springande och lyssnade på samma musik som jag lyssnade på när jag gick till mitt jobb under dom sista veckorna innan konfan, så kom jag på att det var precis det jag har längtat efter hela våren! Och då blev jag så glad! Och jag blev så tacksam att få vara så frisk att jag kan springa och att det är så härligt, istället för att bara se det som ett jobbigt krav som dom allra flesta springturer i mitt liv har kännts som. Men tillbaka till det jag blir tokig över: Nu känner jag mig tjock och smärtande i halsen när jag sväljer! Men det kanske går över... :S Har inte känt det hela dagen, så det kanske bara är någon slags inbillning eller något annat som inte är på riktigt. Hoppas hoppas, snälla Gud!

Men till något roligare: Midsommar! :) Det bästa med mitt nuvarande jobb är att jag fick fira midsommar på Eriksdal, haha :) Även om jag hade lite ångest över en reflektion en stor del av kvällen, så kändes det bra sen när den var över! Och även om det inte blev någon Nackapromenad så blev det ju en annan promenad, med en fick paus också. Det blev inte något nattbad heller, även om jag var sugen ett tag. Nätter är underbara när man får vara vaken på tycker jag. Och tidiga mornar, bara man inte behöver kliva upp tidigt. Och det är roligt att bli övertrött, mycket kan bli otroligt roligt då. Typ fruktberhetssektliknande beteende. Och det är också härligt att vara ensam vaken för att göra och gömma små poänglappar, alldeles lugnt, lagom varmt för att solen hade börjat värma, fåglarna kvittrar, man får egen tid... Och då är det bara att härda när man inte får mer sömn än två och en halv timmar. Det var det värt.

Jag har fått info om Patrullriks nu. Men något som känns lite illa är att det jag ser fram emot mest är ledarfest, ledarcafé och ledarmässor tillsammans med Joe. Men det blir nog bättre bara jag får vara lite uttråkad och understimulerad några dagar innan. Eller åtminstone får ta av mig lite ledarroll någon vecka innan. Och samla lite energi.

Nej, nu är det nog dags att bege sig, måste ju fixa popcorn också.

Inga kommentarer: