tisdag 3 juni 2008

Sommarlovskänsla

Ah idag är en sån där bra dag som känns som sommarlovsidyll! Vaknade lite lagom tidigt, fast ändå lagom sent, och efter en frukost med apelsinjuice i solen tog jag en promenad till norra berget för att fika med en god vän och titta på tavlor. (Det är jättefina tavlor, på Gullgården på norra, gå dit om du inte har gjort det! Ville shoppa loss där, men jag har för lite väggar i mitt rum, så dom kommer nog inte till sin rätt. Får se om jag kommer på någon lösning... Men mamma och pappa har i alla fall köpt en otroligt fin till stugan, och dom hade gjort ett bra val! :)) Ah! Inget onödigt segande på morgonen, få göra något socialt och avslappnande, vara ute i solen och samtidigt göra något aktivt, vad mer kan man begära? Nu är istället risken för att fastna lite större, men snart ska jag spela cello, så jag tänker inte fastna! Ibland känns det som att dom där stämmorna aldrig kommer att bli klara, men andra gånger intalar jag mig att det ska gå lättare och lättare för varje låt. Tja, kanske!

Nu har jag iaf äntligen skaffat mitt facebookkonto, jag har sjukt mycket mail därifrån nu :P Det är väldigt roligt, och jag har fått världens egokickar av att adda kompisar, typ "tänk att jag känner så här många människor!" Även om jag inte umgås med mer än några stycken av dom, och knappt har pratat med vissa av dom det senaste året, jaja :P Men jag funderar på hur mycket jag kommer att använda det när alla redan är addade..? Jag kanske får ta att bli social på riktigt då, haha :P Jag har gått med i några grupper också, och jag har spanat in en grupp som ser fram emot att gå med i om knappt två veckor! :) Gruppens namn börjar med "Vi som inte längre jobbar på...", och fortsätter sen med nåt jag är för paranoid för att skriva. Haha, sjukt kul idé tycker jag!

I lördags var jag på en bra lovsångsgudstjänst, det kändes länge sen jag var på nåt liknande! Det var så bra att det var värt att jobba den helgen, för annars så hade jag ju förmodligen följt med till vår nya stuga och varit där ute på lördag kväll. Och så fick jag ju min nattliga, eller i alla fall kvällsliga promenad :) Kommer sakna gudstjänstandet nästa år, får nog ta och lära mig kyrklig spanska bra så jag kan smyga iväg på lite gudstjänster nu och då... Plus att jag ska ladda med massa lovsång på iPoden. Det ska nog bli bra det här! :)

Inga kommentarer: