tisdag 27 november 2012

En oväntad ledighet

Idag var jag i skolan i tre timmar. Sen fanns det inget mer att göra. Så himla ovanligt. När andra är klara med sina uppdrag i vårt grupparbete så har jag kanske en timmes jobb framför mig. Och sen en redovisning på fredag, jag ska prata i ungefär 3-5 minuter om vad vi har hållt på med de senaste veckorna. Det innebär att jag blir i princip helt ledig i två dagar! Förutom den där timmen av jobb då. Sen en helg där det inte heller finns något plugg. En arbetsvecka på ca 5 timmar effektiv tid. Och jag som brukar få dåligt samvete om jag har kortare arbetsdag än 7-8 timmar. Jag är nästan i chock och var tvungen att köpa choklad på vägen hem för att fira.

Jag är så sugen på att leka semester nånting under de här dagarna. Kanske åka på en utflykt, gärna av det slaget som jag tyckte var så tråkigt när jag var liten. Jag skulle vilja titta på något. Kanske ett vattenfall, kanske en bro, kanske ett litet samhälle. Kanske något välbevarat hus, kanske något historiskt, kanske ett museum. Vi får se hur jag lyckas med det. Ibland kanske man inte behöver åka till andra sidan jorden för att få turista.

Inga kommentarer: