söndag 11 november 2012

En späckad lördag

Idag har varit en sån där himla trevlig dag men som jag inte skulle orka så många av, hur trevlig den än var. Jag startade dagen superhurtigt genom att offra min sovmorgon för att gå på step 90-talsnostalgi. Så himla roligt! Spice girls, back street boys, vengaboys, aqua och hela köret. Jag önskar att typ alla pass var såna. När man vill sjunga med i alla låtarna så glömmer man helt bort när det blir jobbigt.

Efter träningen åt jag pannkakslunch med J. Så otroligt roligt att träffa henne också. Sådär så att man inte vill att tiden ska ta slut för fort. Men tiden gick framåt ändå, och efter en alldeles för kort stund var det dags för mig att svida om till sittning. Jag klädde mig i toga, trots att jag precis hade insett att toga inte var så grekiskt som jag trodde, utan mer romerskt. Jag bestämde mig i sista stund för att vara en romare på besök i grekland, eftersom temat på sittningen var grekland.

Jag hade en sån trevlig kväll. Jag var på bättre humör än jag brukar i såna sammanhang, kanske tack vare den bra början på dagen. Min mingelförmåga var på topp, och dessutom insåg jag att jag har blivit bättre på att avsluta mingel. Att det dessutom var välbehövligt att kunna det gjorde det hela ännu trevligare. Dessutom blev jag uppbjuden till bugg två gånger vid olika tillfällen, och jag blev snurrad tills jag blev alldeles yr.  Roligt!

Tänk om man var en sån som orkade leva såhär varje dag. Att ha fullt upp från morgon till kväll, att ha konstant roligt. Jag har insett att det inte funkar för míg, jag behöver andningspauser då och då. Skulle jag ha såna här dagar jämt skulle jag inte stå ut. Det känns i alla fall bra att jag har upptäckt det, då kan jag planera mitt liv efter hur jag orkar. Och så kan jag klämma in en sån här dag då och då, och njuta till fullo av vad den har att erbjuda.

Inga kommentarer: