lördag 24 november 2012

I'll fluff your pillows, I'll buy you a spiderman comics and read you 'til you fall asleep

Planen inför den vecka som precis har passerat var att råplugga helhjärtat hela veckan. Inte planera in en endaste social aktivitet, utan bara plugga inför den tenta som enligt äldrekursarnas statistik var den värsta hittills.

Istället hamnade en vän i nöd, och mitt fokus skiftades helt. I två dagar hade jag ont i magen av andras sorger, och jag fick en inneboende att pyssla om. Trots den onda magen så var det skönt att kunna göra något när någon jag bryr mig om var i sorg, och jag är glad att jag hade avstått från att planera in sociala aktiviteter den veckan. Nu är vännen hemma hos sina föräldrar, och det känns  tomt i lägenheten. Jag oroar mig lite på avstånd istället, men hos sina föräldrar är nog egentligen en bra plats att vara på för att bli tröstad. Tentan är skriven, det får ha gått som det gick. Det är bra att det går att inse att det finns viktigare saker här i livet.

Inga kommentarer: