lördag 17 november 2012

Välfylld vecka

En sån vecka. Intensiv, med lite sömn och mycket annat. En nattlig bio, som blev av trots att biljetterna råkade vara bokade i fel stad. Ytterligare en middagsbjudning i mitt hem, och jag inser att jag på riktigt inte behöver oroa mig för sådana. Det behöver inte bli så stressigt och kravfyllt som jag har känt ett tag. Riktigt mysigt var det! Jag har äntligen använt choklad i min matlagning, det rekommenderas starkt! Det känns som en ovanligt mustig mat, och inte alls som en efterrätt. Testa två rutor 70% choklad i het chili con carne, det blir fantastiskt!

Parallellt med intensivplugg och sociala aktiviteter har jag skrivit utbytesansökan. Hets hets, framtidsångest framtidsångest. Sista natten innan ansökan skulle vara inne blev jag klar med det skrivna, och samma dag som ansökan skulle vara inne kom min studievägledare hem från en utlandsresa. Tack och lov gick det relativt enkelt att hitta honom, och tack och lov var det inga problem med att få en underskrift. Men oj vad glad jag var när den där dagen var över. Som jag hade gruvat mig. Nu längtar jag tills jag vet vad jag vill med min framtid bara. Det kanske bara är att välja något, vad som helst, och bestämma sig för att det blir bra. Men det är så himla läskigt med just själva beslutet! Besluten.

Igår var jag med och överraskade M med fest, det var roligt! Spännande med mingel med okända och halvbekanta, trevligt när jag märker att jag inte är så värdelös på att mingla som jag tror ibland. Även om jag fortfarande har mycket att lära. Idag har varit en pluggdag. Och så har jag till och med dammsugat också, så himla produktiv jag har varit! Bara det att jag har extremt ont i magen nu efter att ha ätit för ogräddad pizza med K. Men gott var det.

Ikväll är jag arg på folk som gör mina vänner illa. Bäst jag sover lite.

Inga kommentarer: