torsdag 29 november 2012

Utflykt till västerbottniska småsamhällen

Så är dessa två lediga dagar till ända. Igår tänkte jag hälsa på mormor, men hon hade en sovardag, så de som jobbar med henne tyckte inte att det var någon idé att åka ut. Det var väldigt synd, jag har insett att det är så svårt att hitta tid till besök när vardagen rusar på!

Idag var planen att äntligen ta mig ut på utflykt! Med morfars bil, efter en del mekande och ett par turer till bilverkstäder gav jag och K oss äntligen av. Vi åkte och tittade på flera olika små västerbottniska samhällen, vissa fina, vissa fula. Vi såg massa skog, vi såg hav. Åt medhavd matsäck, tog ett par promenader i den råa kylan. Egentligen så otroligt ospännande, men samtidigt så väldigt mysigt. Vi kunde åka var vi ville, och hade ingen brådska någonstans. När vi tröttnade kunde vi åka hem. Dessutom var det skönt att det blev en grej som verkligen blev av, istället för en som man pratar om men som bara rinner ut i sanden. Är så nöjd med dagen!

Jag undrar varför man vill något så gärna trots att man vet att det nog inte är så bra för en själv? Tänk vad praktiskt om känslor och önskningar hängde ihop med logik istället.

Inga kommentarer: