söndag 25 november 2012

Post-tenta-helg

Jag älskar post-tenta-helger. Ikväll har jag avnjutit sån där tid när det är för sent för att göra något stort, till exempel börja på ett storkok eller fixa punkan på cykeln. Jag har ingen disk som väntar, och inte ens en smutsig toalett att städa. Men det är inte riktigt läggdags heller, så det är okej att slöa runt ett tag. Och sen göra tidig kväll.

Idag spelade jag cello i kyrkan. Efteråt fick jag flera komplimanger som gick ut på att det måste vara så svårt att spela cello, och att jag spelade så svåra stycken. Det var säkert sagt i all välmening, men jag såg igenom deras omskrivning och förstod att det inte undgick någon när jag spelade fel eller spelade falskt i typ varje stycke. Härligt. Men men, jag försöker fokusera på de toner som ändå blev rena och rent utav vackra istället, och det funkar faktiskt förvånansvärt bra. Till exempel var min första ton på hela gudstjänsten riktigt snygg! Ni skulle ha hört den alltså.

November har bara rusat iväg utan att jag har fattat var månaden har tagit vägen, och igår kväll började min första juluppladdning: Glöggfest hos M! Med mängder av olika sorters glögg, lussebullar, pepparkakor, ischoklad och hela kittet. Himla mysigt! Fast jag minns inte vad min favoritglögg hette tyvärr.

Dessutom har jag träffat J, pratat i telefon och tränat. Sen tog helgen slut till min stora förvåning. Får det inte plats mer än såhär på 54 timmar?

Inga kommentarer: