onsdag 7 november 2012

I harmoni

Jag älskar min lägenhet. Jag ser fram emot imorgon bitti då jag får sitta i min soffa med tända ljus och tänd fönsterlampa och frukostera kaffe och mackor, kanske med en tidning framför mig. Som jag visserligen gör de allra flesta mornar, utom mornar som idag, då jag var uppe tidigt för att klättra. Det är så himla roligt att klättra, idag klarade jag en nästan helt utan fusk, trots att jag alltid har fuskat på den förut. Nästa gång sitter den helt förhoppningsvis.

Nyss har T varit här på soppa, äppelpaj och te. Det är ungefär såhär jag såg mig studentlivet framför mig: gå i skolan hela dagen, sen hem och rofyllt börja laga mat inför en enkel middagsbjudning. Djupprat med god vän. Som idag.

Som om det här inte vore nog så ligger jag i fas med fysiken. Till och med före. Så himla otippat. Nu är det bara reglertekniken jag ska komma ikapp med.

Sen är det andra saker som stör harmonin i mig, till exempel vänner som mår dåligt. Framför allt vänner som mår dåligt. Men om jag har harmoni kan jag nog lättare stötta. Godnatt!

Inga kommentarer: