tisdag 6 november 2012

Tvära kast mellan sorg och skoj

Mycket har hänt under den senaste veckan. Jag har varit på begravning, vilket var jobbigare än väntat. På begravningsgudstjänsten spelade jag cello, vilket var skönare än väntat. Istället för att gråta kunde man få pausa några minuter genom att låta känslorna ta vägen ut genom armarna och fingrarna istället. Dessutom fanns det inte någon plats i mitt känsloregister för att bli nervös över spelandet, så himla skönt!

Efter sorgedagen åkte jag till bioteknikdagar, tvära kast. Det var så roligt att komma iväg på semester, det var så roligt att umgås med klassen utan att behöva ägna sig åt plugg. Tre dygn med alldeles för lite sömn och alldeles för mycket kaffe och energidryck, men jag blev inte ens förkyld. Dessutom lyckades jag till slut köpa ett par ordentliga skor. Som kostade massa pengar men förhoppningsvis kommer att hålla mer än en säsong. Det vore så himla skönt. Under det senaste året har jag köpt tre par skor som alla är trasiga nu. Jag börjar tröttna.

Inga kommentarer: