tisdag 12 februari 2013

En glad fettisdag

Idag har varit en bra dag. I första hand bra utifrån perspektivet att mina tolkningar av verkligheten har varit rimliga, det vill säga jag har inte gått ner mig i missmodets djupa dal på grund av händelser som är vardagliga. (Till exempel "Vad betydde det där leendet egentligen??! Det såg inte riktigt så ärligt glatt ut som det brukar? Ånej, jag är övergiven!!" Ungefär. Högst oadekvata tolkningar. Men ack så överväldigande.) Det är märkligt hur stor skillnad det kan göra, och jag blir förvånad över hur lite makt jag har över hur jag ska tolka situationer. Det är läskigt hur det kan ta över. Men jag njuter så länge jag får göra rimliga tolkningar.

Dagen har varit bra ur andra perspektiv också. Jag har skrivit effektivt på min flummiga rapport i flera omgångar, jag har ägnat mig åt väldigt motiverad städning, jag har bakat och ätit semlor tillsammans med klassisar. Nu är mitt hem ovanligt städat och jag har skrivit typ halva rapporten. Heja mig! Dessutom har jag två färdiggjorda semlor i min kyl som bör ätas upp inom en snar framtid. Men än så länge är jag för mätt. Och visst ja, som om det här inte vore nog så har jag en ny och fräsch kvalitetsdisktrasa. Lycka.

Ikväll lyssnar jag på Gaby Moreno. Jag måste ju börja komma tillbaka till spanskan igen, hurra!

Det här var visserligen gårdagens låt, när jag tolkade världen på ett annat sätt än idag, men jag bjuder på den ändå:


Inga kommentarer: