lördag 2 februari 2013

Alla behöver någon att lita på

Jag måste säga att jag är lite besviken på början av det här året. Jag hade ganska stor tillförsikt till att den här terminen skulle vara tevlig, att jag skulle ha kvar min balans och stabilitet från hösten. Men de första veckorna i skolan var det balansen det var fel på, och när balansen väl rättade till sig så var det stabiliteten som rubbades. Jag önskar så otroligt mycket att den tillit som jag kände innan jul ska kunna komma tillbaka och vara befogad. Men jag misstänker att tillit raseras snabbare än den byggs upp igen.

Idag när jag höll på att gräva ner mig för mycket i den raserade tilliten och kände mig ungefär ensammast i hela världen blev jag tack och lov hembjuden till J. Till en trygg famn, lyxmiddag och tillit. Tillit är kanske det bästa jag vet just nu. Jag kan inte sluta nynna på Ingemar Olssons gamla dänga Alla behöver någon att lita på. Typ en svensk version av Lean on me. Ibland tycker jag texten är fantastisk, ibland känner jag mig hånad av den.

Men jag är lite trött på att gnälla också. Allt är ju inte skit just nu. Det finns väldigt mycket bra. Till exempel så läser jag den kurs som kanske är intressantast hittills på det här programmet, med en perfekt blandning av föreläsningar, skoltid för självstudier och labbar. Några timmar av taget av varje, så man inte hinner tröttna för mycket. Labbarna är inte stressiga som i kemin, men de är mer intressanta än labbarna i tidigare biologikurser. Jag jobbar bra med min labbpartner. Jag känner mig inte så stressad. Den förkylning jag kände i förrgår gav sig av utan att bryta ut. Jag har lärt mig att uppskatta spinning. Orkestern är rolig. I helgen har jag två dagar på mig att försöka hälsa på mormor. Förhoppningsvis är hon vaken åtminstone en av de dagarna, så jag förhoppningsvis kan prata med henne. Jag känner mig taggad inför Mexiko. Nu är jag trött och lite frusen, och så ska jag få krypa ner i en varm säng efter en fin kväll. Det finns ju de som har det värre. Det hade bara varit så skönt om jag slapp den där jobbiga känslan som skaver i mig och påminner om att allt inte är som det ska.

Inga kommentarer: