fredag 15 februari 2013

Som en skolavslutning

De senaste dagarna har jag nattpluggat alldeles för mycket, sovit alldeles för lite, druckit alldeles för mycket kaffe, ätit alldeles för mycket semlor och tränat alldeles för lite. Jag tycker lite synd om min kropp. Idag har jag i alla fall bara ätit en semla och hunnit köra ur springet i benen. Otroligt skönt!

Semlan fick jag av min kursansvarige, hon tyckte vi var värda det efter att ha jobbat på så hårt i labbet. Så himla fint! Vi hade något slags avslut av kursen idag, innan det bara är tentaplugg kvar. Det blev nästan lite av en skolavslutningskänsla, trots att det här bara har varit en 7,5-poängskurs. Labbassistenterna underströk hur trevliga och bra vi hade varit att jobba med, vi underströk hur trevliga och bra de hade varit, hur bra labbarna hade varit och hur bra föreläsarna hade varit. Kursansvarige satt med och försökte förstå hur vi kände kring kursen och få en känsla för vad som var bäst och sämst med kursen som ett komplement till den formella kursutvärderingen. Sen kaffe och semla och småprat. Det kändes lite som på gymnasiet, med lärare som bryr sig om eleverna på riktigt utan någon slags lärare-elev-hierarki emellan. Riktigt fint!

Nu är det orkesterhelg, men jag längtar också lite efter att sitta ner och vara ledig. Kanske efter tentan någon gång.

Inga kommentarer: