torsdag 29 september 2011

If they only knew how thin the ice they walk on is

Jag har varit på möte med andra ordföranden. Och plötsligt känns det som att jag inte kan nånting. Eller har koll på nånting. Jag som trodde att jag började få grepp om det där. Jag förstår inte hur alla andra kan ha sån stenkoll, själv tycker jag att jag frågar och frågar men aldrig får något helhetsgrepp. Blir bara ännu mer förvirrad. Önskar att jag kände att jag brann för det här just nu. Att det bästa jag visste var att jobba stenhårt för att allt ska bli perfekt, eller åtminstone riktigt bra. Men jag saknar energi.

Så nu lyssnar jag på Parenting never ends. Vill få känna mig liten igen. Slippa ta ansvar. Slippa försöka ha koll på saker jag inte har koll på. Slippa ha några som helst förväntningar på mig. Inte ens att komma i tid. Bara vara. Mother please make my decisions liksom.

Inga kommentarer: